شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - بی‌وای‌دی سیل X
بر اساس کانسپت معرفی شده در نمایشگاه پکن

یکی از مدل‌های مفهومی که در نمایشگاه پکن طرفداران زیادی پیدا کرد، بی‌وای‌دی Ocean-M بود که یک هات‌هچ الکتریکی محسوب می‌شود. بی‌وای‌دی اکنون نسخه تولیدی این کانسپت را معرفی کرده و با وجود حذف شدن برخی از عناصر طراحی، نسخه تولیدی این مدل که بی‌وای‌دی Seal X نام دارد، همچنان زیبا و چشم‌نواز است.

 

بررسی تفاوت های بی وای دی سیل X و کانسپت Ocean-M

همانند بسیاری از خودروهای چینی تازه معرفی‌شده، اطلاعات و تصاویر رسمی بی‌وای‌دی سیل X نیز اولین بار توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین منتشر شد. این مدل عضو جدید خانواده موسوم به «اقیانوس» (Ocean Series) محسوب می‌شود و البته ممکن است حرف X در نام آن موقتی باشد و در آینده، شاهد تغییر نام آن باشیم. فارغ از این که نام نهایی محصول چه خواهد بود، آن چه که مشخص است این موضوع است که طراحان بی‌وای‌دی همان‌طور که انتظار می‌رفت، بسیاری از عناصر خیره‌کننده و جذاب مدل مفهومی را کنار گذاشته و حذف کرده‌اند تا خودرو هر چه سریع‌تر برای ورود به فرآیند تولید انبوه آماده شود.

بی‌وای‌دی سیل X از چراغ‌های جلوی زاویه‌داری بهره می‌برد که تقریبا عین چراغ‌های معرفی‌شده در مدل مفهومی هستند. با این حال، اسپلیتر آیرودینامیک کانسپت Ocean-M حذف شده و اکنون به جای آن، ورودی‌های هوا با طراحی جدید دیده می‌شوند. ورودی‌های هوای بزرگی که در کاپوت مدل مفهومی دیده بودیم نیز حذف شده‌اند.

AutomobileFa BYD Seal X 14030226 1

حذفیات اعمال‌شده روی نسخه تولیدی از نمای جانبی و کناره‌ها نیز ادامه دارد. اثری از تیغه‌های آیرودینامیکی بزرگی که در کانسپت دیده بودیم در نسخه تولیدی نیست. بال عقب فیکس‌شده موجود در کانسپت هم در عقب نسخه تولیدی دیده نمی‌شود. دیفیوزر عقب با وجود تغییر نسبت به مدل مفهومی، همچنان جذاب است و توانسته بخشی از ظاهر شیک و چابک کانسپت را حفظ کند. انتظار می‌رود که نسخه تولیدی خودرو به همراه یک لیدار کوچک عرضه شود.

بی‌وای‌دی سیل X در دو نسخه عرضه خواهد شد. نسخه پایه و استاندارد مجهز به یک تک‌موتور الکتریکی در محور عقب است و می‌تواند تا ۲۱۵ اسب بخار تولید کند. نسخه قدرتمندتر از دو پیشرانه الکتریکی بهره می‌برد و قدرت خروجی آن به ۴۱۶ اسب بخار می‌رسد. هر دو نسخه از باتری‌های لیتیوم-آهن فسفاتی Blade استفاده می‌کنند. این باتری‌ها توسط شاخه تولید باتری بی‌وای‌دی که FinDreams نام دارد تامین می‌شوند.

نظر دهید


در همین زمینه