شبکه‌های اجتماعی

ب‌ام‌و i3 به آخر خط رسید
اتومبیل فارسی - ب ام و i3

لباس طلایی بر تن موفق‌ترین خودرو ‌هیبرید ب‌ام‌و


بعد از هشت سال و تولید 250 هزار دستگاه از هاچبک جذاب ب‌ام‌و در 74 کشور جهان، این خودرو به آخر خط رسید. با اتمام تولید این خودرو، مسیر برای کراس‌اوور جدید الکتریکی این شرکت که تحت برند iX و با نام iX1 شکل می‌گیرد باز خواهد شد.


باواریایی‌ها برای اتمام تولید این خودرو مراسمی در کارخانه Welt مونیخ برگزار کردند که در آن 18 دستگاه آخر i3 که به رنگ طلایی Galvanic و سقف مشکی رنگ آمیزی شده‌اند به مشتریان خوش‌شانس تحویل داده شدند.


ب‌ام‌و در بیانیه‌ای اعلام کرد: «هشت و نیم سال پیش چنین ایده‌ای یک رویا پردازی محسوب می‌شد. ما آن را تولید کردیم و از آن زمان تا به امروز خودروهای کوچک ‌هیبرید و یا الکتریکی راه خود را پیدا کردند و توانستند تا به جایگاهی که امروز هستند برسند.»


این شرکت سال 2021 تولید i3 را در ایالات متحده متوقف و حالا به صورت کلی این خودرو را از خط تولید خارج کرد. I3 سال 2013 به بازار معرفی شد و در آن زمان بازه مسافتی الکتریکی 130 تا 246 کیلومتر داشت.


ب‌ام‌و در مجموع 250 هزار دستگاه از این خودرو تولید و به فروش رساند که آن را به موفق‌ترین خودرو ‌هیبرید این خودروساز و یکی از موفق‌ترین خودرو‌های ‌هیبرید دنیا تبدیل کرد. نام i3 در چین بر روی سدان الکتریکی این شرکت زنده می‌ماند اما به صورت کلی این خودرو با این نام دیگر تولید نخواهد شد.

 

نظر دهید