شبکه‌های اجتماعی

نسخه 50 سالگی پورشه در تایوان
اتومبیل فارسی - پورشه کررا 911 جی‌تی‌اس

با الهام از جنگل های همیشه سبز معرفی شد


نیم قرن پیش پورشه برای اولین بار فروش خودروهای خود را در تایوان آغاز کرد. اولین نمونه از این برند آلمانی که پا بر روی آسفالت‌های تایوان گذاشت، 911E مدل 1972 بود. برای جشن گرفتن، شعبه تایوان پورشه با Manufaktur special division برای ساخت نمونه‌ای تک ساخت همکاری کردند که نتیجه آن پورشه کررا 911 جی‌تی‌اس سبز رنگ در تصویر شد. این خودرو رنگ بدنه Irish Green دارد که مشابه رنگ بدنه Lizard Green خودرویی است که 50 سال قبل فروخته شده بود. دلیل انتخاب رنگ سبز نیز به علت نوع پوشش گیاهی تایوان با انبوهی از جنگل‌های همیشه سبز است.


تایوان یکی از اولین بازار‌های آسیایی برای پورشه بود و به همین منظور خودروی مذکور که با نام کامل 911 Carrera GTS-50 Year Anniversary One of a Kind شناخته می‌شود دارای المان‌های خاصی است که به این موضوع اشاره می‌کند. به عنوان مثال، یک گرافیک سفید رنگ در زیر درب‌ها کشیده شده که اشاره به خط ساحلی Formosa دارد. انتهای شیشه کناری، لوگو Porsche Exclusive Manufaktur حک شده تا نشان دهد این 911 معمولی نیست. تزئینات سیاه رنگ مانند رینگ‌ها با کلیپر قرمز و حاشیه سبز رنگ، نوشته‌های سیاه پورشه در عقب و ورودی‌های هوا سیاه رنگ تضاد بسیار گیرایی با رنگ بدنه سبز این خودرو ایجاد می‌کنند.


با باز شدن درب‌ها، پلاک آلومینیومی با نوشته سبز رنگ 50 Years Porsche in Taiwan خود نمایی می‌کند. از دیگر نشانه‌های این خودرو می‌توان به بالای جعبه داشبورد و نوشته 50 Years Porsche in Taiwan Porsche 911 Carrera GTS که به صورت گلدوزی حک شده و لوگو 50 سالگی در کنسول میانی اشاره کرد. کابین از جنس چرم و آلکانترا مشکی پوشیده شده است. این خودرو به زودی در یک حراجی به فروش می‌رسد تا تمام عواید آن به حساب خیریه‌ای که انتخاب شده واریز شود.

 

نظر دهید


در همین زمینه