شبکه‌های اجتماعی

شکست ویروس کرونا توسط گروه خودروسازی پژو سیتروئن
اتومبیل فارسی - گروه پژو ستیورئن

595 میلیون یورو سود خالص در نیمه اول سال 2020

بر اساس اعلام رسمی گروه خودروسازی پژو-سیتروئن که در حال حاضر برندهای پژو، سیتروئن، دی‌اس، واکسهال و اوپل را در اختیار دارد، این شرکت با وجود اثرات مخرب اقتصادی ویروس کرونا در جهان، کماکان سودده است. 

 

در این دوره، سود خالص گروه پژو سیتروئن از 1.8 میلیارد یورو در نیمه اول سال 2019 به 595 میلیون یورو در نیمه اول سال 2020 کاهش یافته است. این در حالی است که میزان کل درآمد این گروه با 34.5 درصد کاهش به 25 میلیارد یورو رسیده است. گروه خودروسازی پژو سیتروئن سود عملیاتی 3.7 درصدی را برای نیمه اول سال 2020 اعلام کرده که اگرچه این میزان سود به طور قابل توجهی پایین‌تر از سود عملیاتی 8.7 درصدی به دست آمده در سال 2019 است، اما در شرایط فعلی که همه‌گیری ویروس کرونا و تاثیر مخرب آن بر تقاضای خرید خودرو و مشکلات عدیده اقتصادی موجب ضرر و زیان بسیاری از صنایع از جمله خودروسازی جهان شده است، دستیابی به چنین سودی یک موفقیت قابل قبول است. این گروه کماکان امیدوار است که به سود عملیاتی 4.5درصدی برای دوره 2019 تا 2021 دست یابد.

 

کارلوس تاوارس، مدیرعامل پژو سیتروئن در این باره اعلام کرد که حفظ سوددهی این گروه در نیمه اول سال 2020 در چنین شرایط سختی نتیجه ۶ سال کار سخت و مداوم برای از بین بردن نقاط ضعف و افزایش توانمندی‌های این گروه است. وی همچنین ادامه سوددهی این گروه در نیمه دوم سال 2021 را در گرو شرایطی که در 6 ماهه دوم حاکم خواهد بود دانست.

 

نظر دهید


در همین زمینه