شبکه‌های اجتماعی

موبایلایز لیمو، سدان جدید رنو که هرگز نمی‌توانید آن را بخرید!
اتومبیل فارسی - رنو موبایلایز لیمو 2022

تمام‌الکتریکی و مخصوص سرویس‌های حمل و نقل

 


تا چند ماه دیگر خودروی جدیدی در خیابان‌های برخی شهرها خواهیم دید. سدانی تمام‌الکتریکی از رنو با نام موبایلایز لیمو (Mobilize Limo) که برای استفاده در سامانه‌های گوناگون حمل و نقل طراحی شده است. مثلا برای استفاده در ناوگان‌های تاکسیرانی یا خدمات اشتراک سواری مانند اوبر، یا حتی برای رانندگان خصوصی. متاسفانه امکان خرید آزادانه آن فراهم نیست و فقط از طریق یک سرویس عضویت قابل خریداری خواهد بود.


این خودروی چهار در که در سگمنت D قرار می‌گیرد از یک الکتروموتور 147 اسب بخاری که 220 نیوتن‌متر نیز گشتاور دارد نیروی حرکتی خود را دریافت می‌کند. بیشینه سرعت آن 140 کیلومتر بر ساعت اعلام شده و سازنده آن مدعی است مدت زمان لازم برای این خودرو برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت از حال سکون 9.6 ثانیه است.

 

مجموعه باتری‌های لیتیوم یونی موبایلایز لیمو ظرفیتی برابر با 60 کیلووات‌ساعت دارد که به آن قدرت پیمایش 450 کیلومتر را با یک شارژ کامل می‌دهد. موبایلایز می‌گوید این خودرو برای استفاده در مناطق شهری توسعه یافته است که رانندگان شخصی روزانه حدود 240 کیلومتر را می‌پیمایند. نکته خوب در مورد باتری‌های آن این است که توسط هر دو نوع جریان برق مستقیم و متناوب قابل شارژ شدن است. به علاوه با شارژ سریع می‌توان 240 کیلومتر به برد پیمایش این اتومبیل اضافه کرد که این کار فقط 40 دقیقه زمان می‌برد


در داخل اتاق تمرکز طراحی بر فضای صندلی‌های عقب بوده و همچنین محیطی ارگونومیک هم برای راننده آن در نظر گرفته شده است. هشت ایربگ و سامانه متعدد ایمنی دیگری مانند کروز کنترل هماهنگ شونده، سنسور نقطه کور، سامانه کمکی خفظ خط و هشدار برخورد ترافیک عبوری از عقب است. طراحی بدنه آن را می‌توان تحسین‌برانگیز خواند.

 

چرخ‌های کوچک و تایرهایی با دیواره بلند کمی از جذابیت آن کاسته اما نمی‌توان چندان خرده‌ای بر آن گرفت چرا که با خودرویی تمام‌الکتریکی رو به رو هستیم و در این نوع خودروها باید از فرصتی برای کاهش مصرف انرژی استفاده کرد. در کل ظاهر شیک و مدرنی برای این خودرو دست و پا شده است که نقطه قوت آن در طراحی بدنه نیز در قسمت انتهایی به چشم می‌خورد که بسیار شکیل از آب درآمده است.


موبایلایز در حقیقت برندی است که متعلق به رنو بوده و تمرکزش بر توسعه و عرضه اتومبیل‌های الکتریکی است. محصول جدید آن یعنی لیمو در نمایشگاه اتومبیل مونیخ امسال به نمایش در خواهد آمد.

 

نظر دهید


در همین زمینه