شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - 2026 رنو تویینگو
بازتعریف یک مدل شهری

علاقه‌مندان رنو در حال روزشماری برای عرضه مدل الکتریکی کوچک رنو ۵ با قیمت ۲۵ هزار یورو در سال ۲۰۲۴ هستند اما اکنون این خودروساز فرانسوی، مدل شهری حتی کوچک‌تر و ارزان‌تری را هم با نام تویینگو معرفی کرده است. آن‌ها با رونمایی از یک مدل مفهومی، دید خود از نسل چهارم این خودرو را به اشتراک گذاشته‌اند. در این مدل، عناصر طراحی کلاسیک و آشنایی از اولین نسل خودرو که در سال ۱۹۹۲ معرفی شد نیز دیده می‌شود.

این مدل جدید که مهندسی و تولید آن در داخل اروپا انجام خواهد شد، قصد دارد با قیمت ارزان ۲۰ هزار یورویی خود، خریداران بسیاری را جذب کند. همانند سایر مدل‌های الکتریکی اخیر رنو، می‌توان تویینگو ۲۰۲۶ را پاسخ این برند به رقیبان ارزان‌قیمت و در حال افزایش چینی دانست.

لوکا دی‌مئو، مدیرعامل گروه رنو مدعی شده که نسل جدید تویینگو، «بازی را تغییر خواهد داد» و جا پای مدل افسانه‌ای ۳۰ سال پیش خواهد گذاشت. این خودرو بخشی از برنامه جدید رنو برای «ارائه خودروهای الکتریکی ارزان و در دسترس همگان برای اروپا» محسوب می‌شود. رنو امیدوار است به لطف برند تازه‌تاسیس خود یعنی «آمپر»، بتواند به این هدف بلندمدت تحقق بخشد.

طراحی و ظاهر تویینگو جدید با الهام از نسل اول آن در دهه ۹۰ انجام شده است. البته که به جای استفاده از سه در، اکنون شاهد گزینه رایج‌تر پنج در هستیم. به غیر از آن،‌ طراحی کلی بدنه که ظاهری جعبه‌مانند دارد، مشخصا یادآور مدل کلاسیک این خودرو اما با عناصر مدرن و امروزی‌تر است. رنو جزییات فنی این مدل را فاش نکرده اما به این نکته اشاره کرد که «بهترین بازدهی و کارآمد ممکن» در کلاس خود را خواهد داشت. نکته جالب دیگر مطرح‌شده توسط رنو این است که میزان آلایندگی این خودرو در طول کل چرخه عمر خود، ۷۵ درصد کم‌تر از خودروهای درون‌سوزی است که به صورت متوسط در سال ۲۰۲۳ در اروپا فروخته شده‌اند. کربن دی‌اکسید تولیدشده توسط خود خودرو و اگزوز آن هم همان‌طور که انتظار می‌رفت، صفر است.


وقتی که رنو تویینگو در سال ۲۰۲۶ عرضه شود، در سگمنت A خودروهای اروپا و با محصولاتی مثل فوکس‌واگن ID.1، سیتروئن e-C3 و فیات پاندا رقابت خواهد کرد. البته طبق شایعات و برخی اخبار منتشرشده، برندهایی مثل هیوندای، کیا و اوپل نیز قصد عرضه مدل الکتریکی مشابهی را در آینده نزدیک دارند و می‌توان از همین حالا، آن‌ها را هم از رقبای احتمالی تویینگو دانست.

 

نظر دهید


در همین زمینه