شبکه‌های اجتماعی

گک اسپیس، فراتر از یک کانسپت + تصاویر
اتومبیل فارسی - کگ اسپیس

چینی‌ها دست به کار شدند


شرکت GAC به تازگی از کانسپت مینی ون جدید خود با نام اسپیس رونمایی کرد که ظاهری آیرودینامیک، آینده‌نگر، زیبا با فضای داخلی شبیه به اتاق استراحت و پیشرانه هیدروژنی فراتر از یک ایده و طرح کانسپت به حساب می‌آید.


این کانسپت با توجه به ماهیت اصلی که دارد، بسیار سیال و با خطوط بسیار نرم طراحی شده است. فرم کلی بدنه از دید نمای جانبی مانند یک قطره آب است که به صورت افقی پدیدار شده و در زیر آن چرخ‌هایی با قطر زیاد و رینگ‌های عجیب سوار شده باشد. در این قسمت تنها یک خط با شیب ملایم از پشت گلگیر جلو آغاز و با عبور از بالای چرخ عقب به مرکز شکستگی یکی از اضلاع نمای عقب می‌رسد.


جلو پنجره بسیار بزرگ خودرو اسپیس که شرکت به آن illuminated waterfall یا آبشار نورانی می‌گوید، زیر هدلایت‌های LED عرضی هیوندای استاریا قرار گرفته که ترکیب آن با شیشه جلو شیبدار نمایی بسیار خشن و حتی ترسناک به آن بخشیده است.


نمای عقب اسپیس نیز برای هماهنگی بیشتر با جلو پنجره، از همان نوار‌های عمودی نورانی به جای شیشه عقب استفاده شده که تا پایین و بر روی درب صندوق نیز ادامه دارد. نکته جالبه این است که این قسمت از وسط باز می‌شود و یک کاناپه دو نفره از آن بیرون می‌آید. شیشه عقب حکم سقف نورانی را خواهد داشت و درب پایینی نیز محل اتصال این کاناپه دو نفره همراه با یک می کوچک بین آن‌ها است.


سمت راست خودرو اسپیس از یک درب معمولی و یک درب یک تکه گالوینگ استفاده شده است که دسترسی به قسمت عقب را ساده‌تر می‌کند. با ورود به کابین اسپیس با طرحی منحصر به فرد رو به رو خواهید شد؛ جایی که صندلی ردیف عقب مانند یک کاناپه بزرگ و راحت به رنگ سبز طراحی شده است و رو به روی آن یک میز قرار دارد که شما را به یاد قسمت حال منزل خودتان می‌اندازد. صندلی‌های تکی ردیف جلو کامل به سمت عقب بر می‌گردند که در این کانسپت اشاره به فعال بودن رانندگی خودکار سطح 4 دارد. داشبورد از جنس چوب و دارای یک پنل یک تکه با سه صفحه نمایش و فرمان خلبانی است که در مرکز آن نیز یک نمایشگر قرار دارد.


کف خودرو اسپیس شیار‌هایی منحنی دارد که طراحان GAC ادعا می‌کنند از یک فعالیت محبوب در بین روشنفکران چین باستان الهام گرفته‌اند. در اصل آن شیار‌ها نماد رودخانه هستند و این طراحی نشیمن‌ها نیز حکایت از جمع شدن این افراد و نشستن بر لب رودخانه، نوشیدن چای و شعر سرودن دارد. در اطراف این قسمت، نقشی از کوه‌های بایون و رودخانه مروارید به تصویر کشیده شده که از نشانه‌های معروف استان گوانگژو است. داخل سقف نیز مانند جلو پنجره و نمای عقب خطوطی کشیده شده که در بین آنها نوار‌های نورانی برای روشن کردن فضای کابین قرار گرفته که در کنار آن تصاویر یادآور ابرها هستند.


این خودرو کانسپت می‌تواند حالت‌های متفاوتی به خود بگیرد. در حالت Bonfire Circle صندلی‌های جلو به عقب می‌چرخد، جریان پیچشی کف روشن می‌شود و میز وسط بالا می‌آید؛ در حالت Tea Time Lounge همانطور که در بالا اشاره کرده‌ایم یک کاناپه از قسمت عقب بیرون می‌آید تا سرنشینان از فضای آزاد و نوشیدن یک چای لذت ببرند.


این شرکت هیچ توضیحی در خصوص قوای محرکه اسپیس منتشر نکرده است و تنها بر اساس شنیده‌ها گفته می‌شود که GAC از پیشرانه 1.5 لیتر هیدروژن سوز با مصرف 0.8 کیلوگرم در هر صد کیلومتر استفاده خواهد کرد.

 

نظر دهید


در همین زمینه