شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - نسل دوم گک ترامپچی GS3
با طراحی به روز جذاب

 

GS3 کوچکترین کراس‌اوور گک به حساب می‌آید که سال 2017 معرفی شد. سال 2021 گک این نمونه را فیس لیفت کرد و با پسوند پاور به فروش رساند اما این برای این شرکت کافی نبود و حالا نسل دوم آن را با طراحی کاملا منحصر به فرد در نمایشگاه گوانگژو معرفی کرد.


نسل قبلی این کراس‌اوور بسیار ساده طراحی شده بود و هیچگونه پیچیدگی در طراحی آن وجود نداشت. نسل دوم بر خلاف نسل ترامپچی GS3 اول کاملا جسور و با خطوط تیز و شکسته طراحی شده تا این کراس‌اوور را وارد فصلی تازه کند. چراغ‌ها تماما LED هستند و مانند بسیاری از خودروهای روز از دستگیره‌های مخفی استفاده می‌کند. همراه با نسخه پایه، گک نسخه R-Style را با کیت بدنه اسپرت، دکوراتیو متضاد، رینگ‌های 19 اینچ و خروجی اگزوز دوبل واقعی معرفی کرد.


از نظر ابعاد نیز کراس‌اوور کگ ترامپچی GS3 پیشرفت داشته و حالا طول آن 60 میلی‌متر نسبت به قبل کشیده‌تر شده و عرض آن نیز 24 میلی‌متر افزایش داشته و تنها ارتفاع 85 میلی‌متر نسبت به نسل اول کاهش را تجربه کرده است. در نسخه R-Style با توجه به کیت بدنه، طول خودرو بیشتر شده و فاصله بین دو محور آن نیز به 2650 میلی‌متر رسیده تا فضای کابین راحتی را به ارمغان بیاورد.


کگ ترامپچی GS3 بر اساس پلتفرم جدید GPMA توسعه پیدا کرده اما سیستم تعلیق همچنان در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب از نوع نیمه مستقل است که در نسل قبل نیز به کار گرفته شده بود. در این نسل نیز نیرو و قدرت تنها به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و گزینه چهارچرخ محرک وجود ندارد. معماری جدید استفاده شده برای نسل دوم این اجازه را به گک داده تا دستیارهای الکترونیکی مانند کروز کنترل تطبیقی و سیستم ترمز خودکار را بر روی ترامپچی GS3  نصب کند.


پیشرانه پایه سه سیلندر توربو نسل قبل از رده خارج شد و حالا یک نمونه چهار سیلندر 1.5 لیتر توربو بر روی کگ ترامپچی GS3 نصب می‌شود که 177 اسب‌بخار قدرت و 270 نیوتن‌متر گشتاور دارد. این میزان نیرو و قدرت توسط گیربکس 7 سرعته دو کلاچه به چرخ‌ها منتقل می‌شود. شتاب نمونه پایه اعلام نشده اما نسخه R-Style می‌تواند طی مدت زمان 7.5 ثانیه از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت برسد.


تغییرات در کابین نیز بسیار چشمگیر هستند. مانند بسیاری از خودروهای چینی، ترامپچی GS3 نیز از نمایشگر‌های دوبل استفاده می‌کند و بیشتر کلید‌های فیزیکی را در آن ادغام و حذف کرده است.

 

نظر دهید


در همین زمینه