شبکه‌های اجتماعی

607 اسب‌بخار، چهارچرخ محرک

 

بالاخره لامبورگینی هوراکان استراتو که آخرین V10 درنوسوز لامبورگینی نیز به حساب می‌آید به صورت کامل و رسمی معرفی شد. استراتو به واسطه ترکیب استایل و توانایی آفرود بر روی خودرو اسپرت یکی از عجیب‌ترین مدل‌های لامبورگینی به حساب می‌آید.


استراتو به لطف سیستم تعلیق جدید نسبت به ایوو، 43 میلی‌متر ارتفاع بیشتری دارد که به آن اجازه می‌دهد در مسیر‌های ناهموار قدم بردارد. لامبورگینی نسخه به روز شده سیستم یکپارچه دینامیک خود را بر روی این خودرو نصب کرده و کالیبراسیون جدیدی برای حالت‌های استرادا و اسپرت در نظر گرفته است. یک حالت رانندگی جدید با نام رالی نیز بر روی این خودرو قرار داده شده که چسبندگی کمتری دارد. علاوه بر ارتفاع بیشتر، استراتو 30 میلی‌متر در جلو و 33 میلی‌متر در عقب کشیده‌تر شده تا چهره‌ای عضلانی و جدی‌تری نسبت به دیگر مدل‌های هوراکان داشته باشد.


پیشرانه 10 سیلندر 5.2 لیتر استراتو 602 اسب‌بخار قدرت و 560 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که توسط گیربکس 7 سرعته دوکلاچه به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. در شرایطی که چسبندگی خوبی وجود داشته باشد، استراتو در مدت زمان 3.4 ثانیه از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند و در صورت ادامه به بیشینه سرعت 260 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. وظیفه توقف این خودرو اسپرت آفرودی بر عهده ترمز‌های 15 اینچ با کلیپر‌های 6 پیستون در جلو و 14 اینچ با کلیپر‌های 4 پیستون در عقب است. زیر خودرو رینگ‌های 19 اینچ قرار گرفته که با لاستیک‌های بریجستون آل‌ترین Dueler AT002 که برای این خودرو طراحی شده‌اند پوشیده شده که فاق بیشتری دارد.


زیر خودرو لامبورگینی هوراکان استراتو پانل‌های آلومینیومی قرار دارد که از بخش‌های مهم پیشرانه مراقبت می‌کند. رکاب‌های تقویت شده و ورودی هوا که برای دریافت هوای تمیز در انتهای سقف نصب شده در کنار گلگیر‌های پهن و پروژکتور‌های روی دماغه نیز از موارد بصری و فنی این خودرو محسوب می‌شوند. داخل خودرو لامبورگینی هوراکان استراتو برای پوشش صندلی‌ها از آلکانترا ویژه Verde Sterrato استفاده شده و نمایشگر‌ها گرافیک جدید دریافت کرده‌اند. ابزار‌هایی مانند شیب سنج، نشانگر Pitch و Roll، نشانگر زاویه فرمان و... نیز داخل کابین قرار داده شده‌اند تا جو بیشتری به این خودرو بدهند.

 


اگر استراتو به اندازه کافی برای خریداران خاص نباشد، لامبورگینی با برنامه Ad Personam program می‌تواند انواع شخصی سازی که شامل 350 رنگ بدنه و 65 تم داخلی می‌شود را بر روی آن پیاده سازی کند. در حالی که خریداران می‌توانند به صورت نامحدود این سفارشی سازی‌ها را انجام دهند، برای خرید خود استراتو این امکان وجود ندارد. تنها 1499 دستگاه از این خودرو ساخته خواهد شد که تولید آن از فوریه 2023 آغاز می‌شود.

 

نظر دهید


در همین زمینه