نسل دوم فولکس واگن تایرون با چیدمان سه ردیفه برای بازار جهانی معرفی شد
پنج شنبه, 26 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
برادر بزرگ‌تر تیگوان
سیتروئن C4 و C4 X با ظاهری جدید در نمایشگاه خودروی پاریس حاضر شدند
سه شنبه, 24 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
رخ جدید سیتروئن C4
رنو 4 برقی در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی شد
دوشنبه, 23 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
تولد دوباره یک افسانه
با رولز رویس گوست سری II آشنا شوید
یکشنبه, 22 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
نسخه‌ای لوکس‌تر از سدان معروف خودروساز انگلیسی
اولین کراس اوور برقی لینک اند کو برای بازار اروپا معرفی شد
شنبه, 21 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
عکس سلفی با آیینه عقب
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5

یادداشت

  • تکرار یک اشتباه 70 ساله این بار در بازار ایران

    خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟
      "خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟"، عنوان روایتی است که "مت هیگ" از شکست یک ایده، در کتاب “Brand Failure” خود آورده است. این عنوان در واقع برای شکست افتضاح ایده داج لافم...
    نویسنده: محمدعلی ملاعبداللهی

جدیدترین اخبار و مطالب

مشاهده بیشتر ...
اتومبیل فارسی - سیتروئن e C4
رخ جدید سیتروئن C4

 اگرچه سیتروئن C5 ایرکراس ممکن است ستاره اصلی غرفه سیتروئن در نمایشگاه خودروی پاریس 2024 باشد، اما این برند فرانسوی سورپرایزهای دیگری نیز در آستین دارد. سیتروئن C4 و C4 X برای سال 2025 دستخوش تغییراتی اساسی شده‌اند. طراحی بیرونی این دو مدل کاملاً متحول شده و با صندلی‌های راحت‌تر و یک کلاستر دیجیتال، تجربه‌ای جدید از رانندگی با این خودروها را ارائه می‌دهند.


مشخصات ظاهری سیتروئن C4 و C4 X 

در طراحی جدید، خودروها ظاهری مدرن‌تر و اسپرت‌تر پیدا کرده‌اند. چراغ‌های جلو باریک‌تر و کشیده‌تر شده و به صورت جداگانه طراحی شده‌اند. جلوپنجره نیز با تغییرات اساسی، ساده‌تر و مدرن‌تر شده و نشان جدید سیتروئن جایگزین طرح قبلی شده است. سپر خودرو نیز با طراحی حجیم‌تر و استفاده کمتر از پلاستیک، ظاهری اسپرت‌تر و لوکس‌تر به خود گرفته است.

طراحی پروفیل سیتروئن C4 تقریباً بدون تغییر باقی مانده، اما رینگ‌های آلیاژی جدید به آن اضافه شده‌اند. چراغ‌های LED جدید که در زیر اسپویلر یکپارچه عقب نصب شده‌اند، نمای عقب C4 را نسبت به قبل شیک‌تر و منظم‌تر کرده‌اند. از سوی دیگر، C4 X که با انتهای کشیده‌تر و آیرودینامیک‌تر شناخته می‌شود، تقریباً بدون تغییر باقی مانده و تنها لوگوی جدید سیتروئن به آن اضافه شده است. این تغییرات جزئی احتمالاً به این دلیل است که C4 X دو سال پس از C4 و در سال ۲۰۲۲ معرفی شد.

در داخل کابین، تغییرات محدودی صورت گرفته است. صندلی‌های جدید سیتروئن با فوم ضخیم‌تر راحتی بیشتری فراهم می‌کنند و یک صفحه نمایش دیجیتال ۷ اینچی نیز به صفحه نمایش لمسی ۱۰ اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی اضافه شده است.

با وجود رقابت در سگمنت کامپکت، هر دو مدل C4 و C4 X همچنان بر روی پلتفرم CMP که معمولاً در خودروهای کوچک‌تر گروه استلانتیس استفاده می‌شود، ساخته شده‌اند.

 

 

مشخصات فنی سیتروئن C4 و C4 X

تنوع پیشرانه‌ها شامل نسخه‌های هیبرید خفیف و تمام الکتریکی می‌شود، به همراه نسخه‌ای با موتور احتراق داخلی که در برخی بازارها عرضه خواهد شد. موتور ۱.۲ لیتری توربوشارژ هیبرید ملایم با قدرت‌های ۹۹ یا ۱۳۴ اسب بخار در دسترس است و یک موتور الکتریکی ۲۸ اسب بخاری نیز داخل جعبه‌دنده خودکار شش سرعته تعبیه شده است.

در نسخه‌های تمام الکتریکی، توان خروجی ۱۳۴ و ۱۵۵ اسب بخار است که به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. باتری ۵۰ کیلووات ساعتی مدل ضعیف‌تر بردی بین ۳۵۵ تا ۳۶۰ کیلومتر را فراهم می‌کند، در حالی که باتری ۵۴ کیلووات ساعتی مدل قوی‌تر بسته به نوع بدنه، تا ۴۲۵ کیلومتر برد دارد.

سیتروئن C4 و C4 X جدید در اوایل سال ۲۰۲۵ وارد نمایندگی‌های اروپا خواهند شد و قیمت نهایی آنها نزدیک به زمان عرضه اعلام می‌شود.

 


شبکه‌های اجتماعی

جدیدترین خودروهای بازار ایران

اتومبیل کلاسیک

طراحی اتومبیل

ویدیوها