شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - استون مارتین DB12
قدرتمندتر از V12

 

استون مارتین؛ DB11 را در حالی از خط تولید خارج کرد که 8 سال از عمر آن می‌گذشت و نیاز به تغییر وجود داشت. عکس‌های جاسوسی جایگزین DB11 ژانویه منتشر شد که مانند تمام این نوع عکس‌ها، پوشش استتاری اکثر جزئیات را پوشانده و تنها فرم بدنه قابل تشخیص بود. بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان اهالی گایدون از جدیدترین خودرو اسپرت GT خود با نام DB12 رونمایی کردند.


استون مارتین آنقدر به محصول خود افتخار می‌کند که آن را به عنوان اولین سوپر تور جهان و کامل‌ترین نمونه DB معرفی می‌کند. این شرکت می‌گوید استون مارتین DB12 با هندلینگ فوق‌العاده، قدرت بالا، داینامیک رانندگی و ارائه راحتی بیشتر؛ فصل جدیدی را نوید می‌دهد.


استون مارتین هنوز از پیشرانه 12 سیلندر این خودرو صحبتی نکرده اما پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتر توئین توربو بهینه شده AMG حالا بر روی این نمونه قدرت و گشتاور بیشتری ارائه می‌دهد که از نمونه 12 سیلندر DB11 نیز بیشتر است. این پیشرانه 671 اسب‌بخار قدرت و 799 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که نسبت به نمونه قبلی 30 درصد افزایش توان را تجربه کرده و حتی می‌تواند نسبت به DB11 AMR با پیشرانه 12 سیلندر، توان بیشتری را در اختیار راننده بگذارد. این میزان نیرو و قدرت توسط گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. با چنین اعدادی، DB12 تنها به 3.5 ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و در صورت ادامه به بیشینه سرعت 325 کیلومتر بر ساعت برسد.

 


برای رسیدن به چنین اعدادی، استون مارتین اقداماتی مانند بهینه سازی میل بادامک، نسبت تراکم بهینه، توربو‌ها بزرگتر، سیستم خنک‌کننده بهبود یافته همراه با دو فن اضافی بالای رادیاتور را بر روی پیشرانه 8 سیلندر استون مارتین DB12 انجام داده است. DB12 اولین نمونه از این سری با دیفرانسیل الکترونیکی عقب به حساب می‌آید که می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان از حالت قفل به باز تغییر وضعیت دهد.


خودروهای گرندتور مانند DB12، برای راحتی بیشتر و مقابله با تنش پیشرانه قدرتمند نیاز به سیستم تعلیق تطبیق پذیر و آنتی رول بار‌های سفت‌تر دارند. از این رو استون مارتین از سیستم تعلیق جدید خود بر روی این خودرو همراه با مودهای رانندگی GT, Sport, Sport+ رونمایی کرده که چابکی و راحتی مطلوبی را ارائه می‌دهد.


از نظر طراحی، نمای رو به رو استون مارتین DB12 چهره‌ای کاملا آشنا و اصلاح شده دارد. تنها چراغ‌های جدید در این نما خودنمایی می‌کند اما در نمای جانبی رینگ‌های 21 اینچ استاندارد با دیسک ترمزهای چدنی 400 میلی‌متر و 360 میلی‌متر، طراحی منحصر به فرد شیشه‌ها جانبی با ستون عقب جدید هستند. نمای عقب ساده اما به لطف چراغ‌های باریک LED و خروجی گرد کروم و دفیوزر مرکزی بسیار با وقار طراحی شده است.


داخل کابین استون مارتین DB12 به نوعی طراحی شده که با دیدن آن کاملا متحیر خواهید شد. کابین DB12 هیچ شباهتی به دیگر محصولات این شرکت ندارد و با کنسول میانی فیبرکربن راننده محور که تمامی ادوات بر روی آن قرار گرفته کاملا منحصر به فرد تلقی می‌شود. غربیلک فرمان تغییر پیدا کرده و پوشش کلی کابین از جنس مرغوب آلکانترا پوشیده شده است. از امکانات استون مارتین DB12 می‌توان به اندروید اتو، اپل کار پلی، سیستم ناوبری جدید با اتصال آنلاین و نقشه سه بعدی، برنامه اتصال تلفن همراه و آپدیت هوایی اشاره کرد. 


قیمت این خودرو مشخص نشده و انتظار می‌رود همزمان با نزدیک شدن به زمان فروش، قیمت استون مارتین DB12 نیز مشخص شود.

 

نظر دهید