شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - هاوال بیگ داگ
از سوی گریت‌وال

 

گریت وال موتور به تازگی نسل دوم شاسی بلند بیگ داگ را با برند هاوال در چین معرفی کرد. این شاسی بلند آفرودی به جهت استفاده خریدارانی طراحی و تولید شده که می‌خواهند خودرویی دو منظوره داشته باشند تا در عین حال که در ایام هفته با آن در فضای شهری تردد دارند، آخر هفته نیز تجربه‌ای آفرودی لذت بخشی را تجربه کنند.


نمای خارجی این نسل به لطف جلوپنجره زاویه دار مشابه ماستنگ با تریم کروم، گلگیر‌های برجسته همراه با محافظ پلاستیکی، خطوط برجسته روی درها و نمای جانبی، ارتفاع کم شیشه‌ها، چراغ‌های دایره‌ای عقب با نوشته هاوال در بین آنها نسبت به گذشته خشن‌تر، جذاب‌تر و عضلانی‌تر شده است.


ابعاد هاوال بیگ داگ به ترتیب طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین دو محور برابر با 4705، 1908، 1780 و 2810 میلی‌متر است. زاویه ورود 24 و زاویه خروج 30 درجه به همراه ارتفاع از سطح زمین 200 میلی‌متر به بیگ داگ این اجازه را می‌دهد تا در مسیر‌های سربالایی و سرپایینی به راحتی تردد کند.


داخل کابین هاوال بیگ داگ نمایشگر دیجیتال 12.3 اینچ پشت فرمان به همراه نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی 14.6 اینچ، گرمکن صندلی جلو، کروز کنترل تطبیقی و دوربین 360 درجه به صورت استاندارد عرضه می‌شود. در تریم‌های بالا سردکن صندلی‌های جلو، دستیار رانندگی سطح 2، هدآپ دیسپلی 9 اینچ و پد شارژ وایرلس فست در اختیار سرنشینان قرار می‌گیرد. هاوال مدعی است که 35 فضای ذخیره سازی در هاوال بیگ داگ وجود دارد.


هاوال برای بیگ داگ دو قوای فنی بنزینی و پلاگین هایبرید تدارک دیده که نمونه پلاگین با لوگو آبی در مرکز جلوپنجره به راحتی قابل تشخیص خواهد بود. این نسخه از پیشرانه 1.5 لیتر توربو به همراه موتور الکتریکی بهره می‌برند که به گیربکس 2 سرعته Dedicated Hybrid Transmissions متصل شده تا 321 اسب‌بخار قدرت و 530 نیوتن‌متر گشتاور تولید ‌کند. مصرف سوخت هاوال بیگ داگ در چرخه WLTC 5.9 لیتر در ازای 100 کیلومتر عنوان شده و به صورت کلی در استاندارد NEDC با باک و باطری پُر می‌تواند 1000 کیلومتر پیمایش داشته باشد. نیرو بخش باطری‌ها پک سه عددی لیتیوم 19.27 کیلووات ساعت است که از شارژ سریع که باعث می‌شود در 22 دقیقه از 20 درصد به 80 درصد برسد ساپورت می‌کند.


نسخه‌های بنزینی هاوال بیگ داگ نیز در دو نوع 1.5 لیتر توربو با 181 اسب‌بخار قدرت و گیربکس 7 سرعته دو کلاچه و 2 لیتر توربو با 234 اسب‌بخار قدرت و 385 نیوتن‌متر گشتاور که به گیربکس 9 سرعته دو کلاچه متصل شده، عرضه خواهند شد. برای این نسخه‌ها گزینه چهارچرخ محرک نیز موجود است.

 

نظر دهید


در همین زمینه