شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - استون مارتین DBS 770 Ultimate
آواز قو برای DBS

 

هر چیزی که خوب باشد باید به سر انجام برسد؛ این کلیشه‌ای‌ترین جمله برای پایان یک محصول است. استون مارتین 770 ultimate قدرتمندترین مدل DBS از ابتدا تا کنون است که به صورت محدود تولید خواهد شد.


قطعا تا به الان حدس زده‌اید که 770 در نام این نسخه چه معنایی دارد. پیشرانه 12 سیلندر 5.2 لیتر این خودرو 770 اسب‌بخار تولید می‌کند که حاصل افزایش 7 درصدی ورودی هوا و احتراق و جرقه‌زنی پیشرانه است. در کنار این موارد دیگر پارامتر‌های موتور استون مارتین 770 ultimate نیز دستخوش تغییر شدند تا بتوانند این GT را به حداکثر سرعت 339 کیلومتر بر ساعت برساند. کالیبراسیون گیربکس 8 سرعته اتوماتیک نیز در این مورد بی تاثیر نبود.


با بالاتر رفتن سرعت و قدرت، هر خودرو نیاز به ترمز‌های ارتقا یافته برای توقف نیاز دارد اما دیسک‌های سرامیکی استاندارد DBS از پس این کار بر می‌آیند و به همین دلیل دیسک 16.1 اینچ جلو و 14.1 اینچ عقب در این نسخه تغییر پیدا نمی‌کند. ستون فرمان برای دریافت و ریسپانس بیشتر، شاسی برای استحکام بالاتر و سیستم تعلیق با کالیبراسیون ویژه برای پایداری بیشتر در عین راحتی ارتقا پیدا کردند.


تغییرات بصری استون مارتین 770 ultimate شامل رینگ‌های 21 اینچ (در سه رنگ)، مش جدید جلو پنجره، اسپلیتر جلو، فیبر کربن دور شیشه‌ها/ کاور آینه و گلگیر‌ها، رکاب‌های فیبرکربن و دفیوزر منحصر به فرد عقب می‌شود. داخل کابین، صندلی‌های اسپرت پلاس DBS ultimate از جنس چرم و آلکانترا پوشیده شده و تریم منحصر به فرد استون مارتین 770 ultimate همراه با پلاک‌های ویژه در آن قابل مشاهده است.


تنها 499 دستگاه از استون مارتین 770 ultimate برای کل جهان ساخته خواهد شد که 300 دستگاه از آن کوپه و 199 دستگاه دیگر کانورتیبل خواهند بود. قیمت استون مارتین 770 ultimate مشخص نشده و البته چندان اهمیت خاصی ندارد زیرا تمام 499 دستگاه از پیش به فروش رسیده است.

 

 

نظر دهید