شبکه‌های اجتماعی

جدیدترین کانسپت بدون سقف استون مارتین
اتومبیل فارسی - استون مارتین DBR22

با 705 اسب‌بخار معرفی شد


استون مارتین به تازگی عکس‌هایی از اسپیداستر جدید خود منتشر کرده است. این خودرو کانسپت که DBR22 نام دارد، توسط بخش سفارشی سازی این شرکت یعنی Q طراحی و ساخته شده است که در هفته مونتری به نمایش در خواهد آمد. این خودرو مفهومی قصد دارد تا آخرین تکنولوژی‌ها و فناوری‌های شرکت را به نمایش بگذارد.


استون مارتین می‌گوید برای ساخت خودرو DBR22 از مدل‌های مسابقه‌ای خود الهام گرفته شده است. به طور خاص این خودرو ادای احترامی به مدل DB3S 1952 و DBR1 1959 است که با رانندگی کارول شلبی و روی سالوادوری در مسابقات لمان برنده شدند.


تیم طراحی DBR22 با ساخت بدنه‌ای جدید با حداقل پنل‌ها، سعی بر آن داشتند تا نمای کلی خودرو را بیش از پیش عضلانی جلوه دهند. جلوپنجره فیبرکربن این خودرو که با چهار خط عمودی و یک خط افقی تقسیم بندی شده نیز از طرحی شبیه به نمونه‌های قبلی دارد.


مارک ریچمن مدیر بخش خلاقیت استون مارتین می‌گوید: «DBR22 تنها با نگاه به گذشته ساخته نشده است بلکه تمرکز ما بر روی سیستم هایپر درایو، تکنولوژی‌های روز و مواد پیشرفته خواهد بود تا سطر جدیدی از خودروهای اسپرت و مسابقه‌ای را در دفتر این شرکت به ثبت برسانیم.»


در طراحی DBR22 به نکاتی مهم توجه شده که یکی از آنها مدیریت هوای اطراف دور خودرو است. مهندسان استون مارتین با ورودی‌های هوای سپر، خروجی پشت گلگیر، سوراخ‌های انتهای رکاب و حتی پایه نازک آینه‌های جانبی سعی بر آن داشتند تا این هوا به صورت صحیح از کنار خودرو عبور و برای ایجاد نیروی رو به پایین توسط دفیوزر استفاده شود.


یکی دیگر از تکنولوژی‌ها و فناوری‌های استفاده شده در خودرو DBR22، استفاده از قطعات زیر فریم آلومینیومی با چاپ سه بعدی است که این امکان را به مهندسین داده که بدون کاهش مقاومت در قطعات، وزن خودرو را پایین بیاورند. روبرتو فدلی مدیر فنی استون مارتین در خصوص این خودرو گفت: «DBR22 قابلیت‌های منحصر به فرد و توانایی استون مارتین در طراحی خودرو‌های کلاس جهانی با تکنولوژی روز دنیا را نشان می‌دهد.»


قوای محرکه DBR22 پیشرانه 12 سیلندر 5.2 لیتر توئین توربو است که توان تولید 705 اسب‌بخار قدرت و 753 نیوتن‌متر گشتاور را داراست. وظیفه انتقال قدرت بر عهده گیربکس 8 سرعته اتوماتیک خواهد بود. این خودرو می‌تواند طی مدت زمان 3.4 ثانیه از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت برسد و بدون توقف به بیشینه سرعت 319 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

 

این شرکت در خصوص عملکرد DBR22 گفت: «این نمونه به لطف فریم جدید عقب، دمپر‌های تطبیقی و ستون فرمان جدید هندلینگ فوق‌العاده‌ای خواهد داشت.»


این خودرو 19 تا 21 آگوست در Pebble Beach Concours d’Elegance به نمایش گذاشته می‌شود.

 

نظر دهید