شبکه‌های اجتماعی

براباس 92R، فلفل ریزه الکتریکی
اتومبیل فارسی - براباس 92R

براباس 92R قدرتمندتر از اسمارت EQ

 


بعد از این که تعداد زیادی اسمارت فورتوز به بازار راه پیدا کرد، براباس تصمیم گرفت تا نسخه خاص‌تری با نام براباس 92R را رونمایی کند. براباس تنها 50 نمونه از این نسخه ساخته که قبل از هرگونه مشوقی به آن تعلق بگیرد قیمتی معادل 55 هزار دلار دارد.


مشتریان آلمانی در داخل این کشور از یارانه دولتی برای خرید خودروهای الکتریکی بهره مند می‌شوند که در مورد براباس 92R این یارانه به 9000 یورو یا 10600 دلار می رسد که موجب می‌شود قیمت آن به 44200 دلار کاهش پیدا کند که تاحدی قابل پذیرش‌تر است.


مبنای براباس 92R، اسمارت EQ فورتو کابریو است، اما با پیشرانه الکتریکی قدرتمندتری همراه شده که 92 اسب‌بخار قدرت و 180 نیوتن‌متر گشتاور دارد، این مدل در واقع 10 اسب‌بخار و 20 نیوتن‌متر قدرتمندتر از مدل پایه است.


شاید این عدد و ارقام چندان چشم‌گیر نباشد، اما باید این را در نظر بگیریم که این اتومبیل بزرگی نیست و با توجه به این موضوع پیش‌بینی می‌شود براباس 92R تا 130 کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد.
افزون بر این، براباس یکی از اولین شرکت‌های تیونینگ در جهان است که توانسته قدرت بیشتری را از پیشرانه‌های الکتریکی بگیرد. عملکرد مهندسان، تکنسین‌ها و برنامه‌نویسان تنظیم کننده در پاوراکسترا توانسته‌ در سه فاز پیشرانه این خودرو را ارتقا دهند که شامل یک سیستم کنترل مجدد گشتاور ، ماژول‌های جدید برای جابه‌جایی داینامیک رانندگی، پدال گاز و یک درگاه ویژه است.


در داخل آن‌چه براباس آن را «تغییر به رانندگی سرگرم کننده» نامیده، این امکان فراهم شده که بین چهار حالت مختلف رانندگی پایه، اکو، اسپرت و اسپرت پلاس جابه‌جایی صورت گیرد. حالت پایه، از مشخصات تولیدی پیشرانه استفاده می‌کند، این در حالی است که در حالت اکو هنگام برداشتن پا از روی پدال گاز، خودرو به صورت بهینه از انرژی استفاده می‌کند، که تفاوت آن با اسمارت EQ این است که به طرز قابل توجهی هوشمندتر و قوی‌تر است. در حالت ورزشی هرچند انرژی به تنظیمات کارخانه برمی‌گردد، اما پاسخ سریع‌تری به راننده می‌دهد و حس بهتری را منتقل می‌کند.

.
به این ترتیب برای رسیدن به تمام 92 اسب‌بخار قدرت براباس 92R لازم است که در حالت اسپرت پلاس به رانندگی ادامه داد. این بدان معناست که در این حالت از رانندگی تنها در 10.9 ثانیه خودرو از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌توان با شارژ کامل باتری آن 125 کیلومتر رانندگی کرد.


چیزی که باید در مورد براباس 92R بدانیم این است که شرکت سازنده سیستم تعلیق پیچشی را نیز به این خودرو اضافه کرده که با چرخ‌های آلیاژی 16 و 17 اینچی MONOBLOCK IX به ترتیب در جلو و عقب به کار گرفته است. این در کنار کیت بدنه کامل و موارد دیگر، ظاهر اسپرت‌تری به براباس 92R بخشیده است. مطمئنا مشتریان می‌توانند رنگ‌های مخصوص و سایر موارد داخلی را نیز به سلیقه خود انتخاب کنند.

 

نظر دهید


در همین زمینه