شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - آلپینا B5 GT
تولید محدود و خاص

 

B5 GT جدیدترین پروژه این تیونر آلمانی است که قدرتمندترین پیشرانه تاریخ آلپینا را با خود به همراه دارد. این نمونه به صورت تولید محدود در دو نوع سدان و استیشن به بازار عرضه خواهد شد.


پیشرانه 8 سیلندر 4.4 لیتر توئین توربو BMW در حالت تقویت شده حالا 634 اسب‌بخار قدرت و 850 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این میزان قدرت و نیرو توسط گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. برای رسیدن به چنین اعدادی، آلپینا بهینه سازی ورودی هوا و صدا خفه‌کن، افزایش فشار بوست و به روز رسانی ECU را بر روی آلپینا B5 GT انجام داد تا 13 اسب‌بخار و 50 نیوتن‌متر گشتاور بیشتری بدست بیاورد. با چنین تغییراتی نمونه سدان می‌تواند طی مدت زمان 3.4 ثانیه از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت برسد و در صورت ادامه بیشینه سرعت 329 کیلومتر را به ثبت برساند. نمونه استیشن شتاب 3.6 ثانیه و بیشینه سرعت 321 کیلومتر دارد. برای توقف این خودرو از ترمز‌های چهار پیستون برمبو به سایز 15.5 در جلو و 15.7 اینچ در عقب استفاده کرده‌اند.


در پشت آلپینا B5 GT دو خروجی اگزوز دوبل قرار دارد که با نیترید تیتانیوم پوشیده شده تا رنگ مشکی داشته باشد. زیر خودرو نیز مجموعه رینگ‌های 20 اینچ 20 پره آلپینا Marron Volciano قرار گرفته است. برای رنگ بدنه، خریداران می‌توانند به صورت استاندارد از رنگ‌های سبز و آبی استفاده کنند اما اگر خواهان رنگ متفاوت و بیشتری هستند، آلپینا شش رنگ Arctic Race Blue, Petrol Mica, Verde British Racing, Chalk, Imola Red, Daytona Violet را پیشنهاد می‌دهد. پوشش استاندارد کابین چرم ناپا است اما چرم مرینو همراه با تزئینات چوبی نیز قابل سفارش خواهد بود.


آلپینا B5 GT در حال حاضر قابل سفارش گذاری است و تحویل آن به ماه جولای موکول می‌شود. قیمت نمونه سدان 157.889 و قیمت نمونه استیشن 161.144 دلار عنوان شده است.

 

نظر دهید


در همین زمینه