شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - مرسدس بنز S76R رنتک
تقویت اتاق تانک

 

Renntech یکی از معروف‌ترین تیونر‌های مرسدس بنز است که مدل‌های بسیاری از این شرکت دیده‌ایم. این شرکت به سراغ جذاب‌ترین سری S کلاس رفته تا آن را از چیزی که بود بهتر کند. نتیجه کار S76R است که از پیشرانه قدرتمند 12 سیلندر تنفس طبیعی استفاده می‌کند که لقب قویترین سدان 12 سیلندر تنفس طبیعی این شرکت را یدک می‌کشد.


به صورت عادی پیشرانه مورد استفاده بر روی این خودرو از نوع 12 سیلندر 6 لیتر با کد M120 است. در اولین اقدام رنتک با افزایش قطر و کورس پیستون حجم این پیشرانه را به 7.6 لیتر رساند و قطعات داخلی همچون شاتون‌های تیتانیومی، سر سیلندر‌های پُرت شده، فنر‌های تقویت شده سوپاپ‌ها، نگهدارنده‌های تیتانیومی و میل بادامک‌های AMG را روی آن سوار کرد. رنتک برای ورود هوا به پیشرانه حجیم S76R دو ایرباکس طراحی کرده تا از طریق آنها 7.6 لیتر را تغذیه کند. گاز‌های خروجی نیز از طریق سیستم اگزوز استیل با کاتالیزور اسپرت به سر اگزوز‌های چهارگانه فولاد ضد زنگ می‌رسند. وظیفه انتقال سوخت بر عهده انژکتور‌های 13 کیلوگرم بر ساعت است.


با تمام این اقدامات پیشرانه 12 سیلندر 7.6 لیتر تنفس طبیعی S76R می‌تواند 615 اسب‌بخار قدرت و 953 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این میزان خروجی به این سدان لوکس و جذاب کمک می‌کند تا طی مدت زمان 5 ثانیه از حالت سکون به تندی صد کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت این خودرو 250 کیلومتر بر ساعت عنوان شده است.


SEL600 1992 به صورت استاندارد از یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند اما رنتک این خودرو را مجهز به گیربکس 5 سرعته ارتقا یافته و دیفرانسیل لغزش محدود OS Giken کرده تا لذت رانندگی دو چندان شود.


رنتک بعد از تقویت پیشرانه، به توقف این سدان سنگین وزن نیز فکر کرده و به همین منظور دیسک‌های کربن سرامیک رستومُد S کلاس را با سایز 402 میلیمتر و شش پیستون در جلو و 360 میلیمتر با چهار پیستون در عقب را بر روی آن نصب کرده است. سیستم تعلیق از فنر‌های کوتاه‌تر و دمپر‌های تطبیقی نسل دوم بهره می‌برد.


از نظر ظاهری، این خودرو کاملا شبیه به یک خودرو عادی می‌ماند اما در کنار کیت AMG ground effects با کمی دقت متوجه اسپلیتر جلو، اسپویلر نازک صندوق عقب و آبشش‌های پشت گلگیر (خروجی هوا) نیز خواهید شد.S76R بر روی رینگ‌های تک ساخت آلومینیومی فورج کاری شده با سایز 19x9 در جلو و 19x10.5 اینچ عقب سوار شده که دور آنها تایر‌های میشلن پایلوت اسپرت 4 اس آنها را حمایت می‌کند.


داخل کابین ارتقا‌های صورت گرفته خدشه‌ای به اصالت خودرو وارد نکرده و همچنان اصیل باقی مانده است. صندلی‌های جدید با پوشش چرم و طرح لوزی، تزئینات فیبر کربن و آلکانترا، تعویض صندلی یک تکه عقب با دو صندلی تکی و سیستم صوتی جدید و سازگار با تلفن هوشمند از جمله تغییرات این قسمت هستند.


رنتک قیمت این خودرو تک ساخت را اعلام نکرده است.

 

نظر دهید


در همین زمینه