شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - پورشه c912 رستومُد
تیونینگ خاص و گران قیمت

 

پورشه 912 مدلی بود که بین سال‌های 1965 تا 1969 تولید می‌شد که از بدنه 911 جدید و پیشرانه 4 سیلندر 356 استفاده می‌کرد. حالا شرکت Kamm Manufaktur از بوداپست مجارستان یک نمونه از 912 را به صورت کلی مورد بازسازی و تیوننیگ قرار داده است.


برای بازسازی و تیونینگ، یک دستگاه 912 اهدایی توسط این شرکت انتخاب شد. بدنه بار دیگر از نو طراحی و ساخته شده است اما اینبار پنل‌ها به جای فولاد از جنس فیبر کربن هستند. تقویت‌کننده شاسی و پنجره‌ها نیز حالا از جنس Lexan هستند تا در مجموع این خودرو به وزن 750 کیلوگرم برسد. برای قوای محرکه، این شرکت از پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتر تخت از شرکت JPS Aircooled استفاده کرده که خروجی آن 170 اسب‌بخار قدرت است. برای مقایسه با نمونه اصلی، پیشرانه مورد استفاده در 912 از نوع 4 سیلندر 1.6 لیتر (type 616/1) بود که تنها 90 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کرد. با توجه به این تغییر در قوای محرکه، سیستم انتقال قدرت نیز باید تغییر می‌کرد. از این رو این شرکت از گیربکس 5 سرعته دستی ZF و دیفرانسیل لغزش محدود برای انتقال قدرت به چرخ‌های عقب استفاده کرده است.


سیستم تعلیق 912c با کمک فنر‌های سفارشی Kamm Manufaktur و دمپرهای قابل تنظیم در جلو و عقب بر اساس داینامیک رانندگی اشخاص؛ هندلینگ و پایداری خوبی به این خودرو می‌بخشد. ترمز‌های جلو از 964 به عاریه گرفته شده و ترمز‌های عقب متعلق به برمبو هستند. لاستیک‌های این خودرو نیز از برند یوکوهاما و مدل AD08RS انتخاب شده است.

 


داخل کابین از صندلی‌های اسپرت فیبر کربن استفاده شده تا فضایی مدرن را شکل دهد. سیستم تهویه مطبوع الکتریکی نیز یکی دیگر از فیچر‌های مدرن این کابین به حساب می‌آید. خریداران می‌توانند سیستم صوتی پیشرفته نیز برای خودرو خود سفارش دهند.


رزرو این خودرو هم اکنون در حال انجام است و این شرکت ساخت نمونه‌های مشتریان را 2023 آغاز خواهد کرد. قیمت این خودرو 323.841 دلار اعلام شده است.

 

نظر دهید


در همین زمینه