شبکه‌های اجتماعی

سدان نیمه خودران چینی در نمایشگاه شانگهای رکورد پیش فروش را زد
َAutomobile Farsi - 2021 XPeng P5

نمایشگاه خودرو شانگهای جشن بزرگ خودروی الکتریکی چینی

 

اکس‌پنگ (Xpeng) برنامه پیش خرید مدل P5 را در نمایشگاه خودروی شانگهای آغاز کرد و در واقع اولین نمایش عمومی این مدل در بخش خودروهای الکتریکی است. Xpeng برای اولین مشتریان P5 شارژ مادام العمر رایگان این اتومبیل را در نظر گرفته است.

 

در صفحه رسمی شبکه اجتماعی این خودروساز چینی اعلام شده که در 53 ساعتی که از پیش فروش این اتومبیل گذشته است بیش از 10 هزار دستگاه از این مدل پیش فروش شده است و به نظر می‌رسد این روند ادامه داشته باشد. مسئولین این خودروساز چینی معتقدند فروش این اتومبیل می‌تواند رکورد سه ماهه اول سال 2021 را جابه‌جا کند.

 

هی ‌شیائوپنگ بنیانگذار و رئیس اجرایی شرکت Xpeng در مصاحبه‌ای در حاشیه نمایشگاه خودروی شانگهای اظهار داشت: «ما به تحقیقات و توسعه خود پایبنندیم زیرا معتقدیم فناوری، زندگی ما را غنی کرده و حرکت بزرگی ایجاد می‌کند.»

او ادامه داد: «ما به آینده خودروهای خودران خود ایمان داریم و بر توسعه این فناوری پایبند هستیم. حمل و نقل تاثیر بسزایی در زندگی روزمره ما داشته و فناوری می‌تواند تسهیل کننده زندگی ما باشد و انقلاب اساسی در آن ایجاد کند.»

عرضه رسمی P5 به بازار برای سه ماهه سوم سال 2021 برنامه‌ریزی شده است که این درست مصادف تحویل دیگر مدل شرکت Xpeng به نام Q4 است. این خودروساز چینی هنوز قیمت پایه این اتومبیل را به صورت رسمی اعلام نکرده است.

 

 

از نظر امکانات و اندازه می‌توان گفت Xpeng P5 کمی کشیده‌تر از تسلا 3 است، اما فاصله دو محور آن کوتاه‌تر است. این اتومبیل نیمه خودران از نمایشگر افقی 15.6 اینچی در داخل خودرو برخوردار بوده و برای پشت فرمان نیز نمایشگر 12.3 اینچی در نظر گرفته شده است. از دیگر امکانات این اتومبیل می‌توان به فرمان سه کاره چند منظوره، روکش چرم و تزئینات فلزی اشاره کرد. علاوه بر این سوکت 200 ولت و یخچال 18 لیتری در این اتومبیل الکتریکی تعبیه شده است.


Xpeng P5 از سیستم رانندگی نیمه خودران بهره برده و به گفته این خودروساز قوی‌ترین خودرو در این دسته است. به نظر می‌رسد اکس‌پنگ یکی از خودروسازانی است که در آینده می‌تواند از رقبای جدی تسلا در جهان باشد.

 

نظر دهید