شبکه‌های اجتماعی

یواز پاتریوت، شاسی‌بلند روسی بازار ایران را بهتر بشناسید + قیمت نهایی و شرایط فروش
اتومبیل فارسی - یواز پاتریوت

عرضه توسط سروش دیزل مبنا

 

همانطور که پیش از این نیز  اعلام شد، شرکت سروش دیزل مبنا که پیش از این در زمینه عرضه کامیونت و مینی‌بوس‌های دیزلی هیوندای فعالیت داشته به عنوان نماینده جدید برند یواز روسیه در ایران برنامه تولید محصولات این برند را در دست اجرا دارد. شرکت روسی یواز تولید کننده خودروهای دو دیفرانسیل، شاسی‌بلند، نظامی و انواع پیکاپ و کامیونت است که از زمان جنگ جهانی دوم مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. سروش دیزل مبنا برنامه دارد تا در کنار یک پیکاپ دو کابین و یک کامیونت باری به نام پروفی، یک شاسی‌بلند به نام یواز پاتریوت را نیز به بازار خودروی کشور عرضه کند.

 

یواز پاتریوت به پیشرانه 4 سیلندر 2.7 لیتری با کد ZMZ40906 و توانایی تولید 149 اسب بخار قدرت در 4600 دور در دقیقه و بیشینه گشتاور 235 نیوتن‌متر در دور 3900 مجهز شده است. این پیشرانه همراه با جعبه‌دنده 5 سرعته دستی عرضه می‌شود و باید منتظر ماند و دید آیا سروش دیزل در آینده تصمیمی برای تجهیز یواز پاتریوت به جعبه‌دنده اتوماتیک دارد یا خیر.

علاو بر این، یواز پاتریوت به سامانه انتقال قدرت چهار چرخ محرک مجهز خواهد بود و امکان انتخاب حالت‌های تک دیفرانسیل (محور محرک عقب) سبک (2H)، چهارچرخ محرک سبک (4H)، چهارچرخ محرک سنگین (4L) و چهارچرخ محرک سنگین به همراه قفل دیفرانسیل نیز برای راننده مهیا شده است. 

 

علاوه بر این، مصرف سوخت ترکیبی یواز پاتریوت 11.5 لیتر در هر 100 کیلومتر و بیشینه سرعت آن نیز حدود 150 کیلومتر در ساعت اعلام شده است. یواز پاتریوت با تجهیزات رفاهی و ایمنی چون ترمزهای دیسکی در محور جلو و کاسه‌ای در محور عقب به همراه سامانه ترمز صد قفل ABS و سامانه کنترل پایداری ESP، سیستم مالتی مدیا به همراه صفحه نمایش لمسی، دوربین دید عقب، سنسور پارک جلو و عقب، گرم کن و سرد کن محفظه داشبورد، گرمکن آینه‌های کناری، شیشه‌های برقی، چراغ‌های روشنایی در روز، گرمکن صندلی‌ها،دکمه‌های کنترلی روی فرمان، کروزکنترل، گرمکن فرمان و... عرضه می‌شود.

 

سایر مشخصات یواز پاتریوت:

طول: 4785 میلی‌متر

عرض: 1900 میلی‌متر

ارتفاع: 1910 میلی‌متر

فاصله بین دو محور: 2760 میلی‌متر

جرم خالص: 2125 کیلوگرم
بیشینه جرم قابل حمل: 525 کیلوگرم

سامانه چهار چرخ محرک دارای حالت‌های: تک دیفرانسیل (محور محرک عقب) سبک (2H): انتقال گشتاور به محور عقب - مصرف سوخت کم و اقتصادی / چهارچرخ محرک سبک (4H): تقسیم مساوی گشتاور بین چرخ‌ها - مناسب برای مسیرهای لغزنده و آفرودهای سبک /  چهارچرخ محرک سنگین (4L): انتقال بیش‌ترین گشتاور ممکن به تمامی چرخ‌ها / چهارچرخ محرک سنگین (4L) به همراه قفل دیفرانسیل: انتقال بیش‌ترین گشتاور ممکن به تمامی چرخ‌ها به همراه قفل دیفرانسیل عقب برای فرار از شرایط بسیار ناپایدار و لغزنده

 

 با توجه به ارزش کم‌تر از 20 هزار دلاری محصولات این برند در سایر بازارها، انتظار می‌رفت که یواز پاتریوت با قیمتی کم‌تر از 500.000.000 تومان عرضه شود اما سروش دیزل مبنا با اعلام اولین شرایط فروش یواز پاتریوت و یواز پیکاپ، قیمت 650.000.000 تومانی را برای اولین شاسی‌بلند روسی بازار ایران در نظر گرفته است که قیمتی فراتر از کشش بازار به نظر می‌رسد. در شرایط فروش اعلام شده برای یواز پاتریوت، مشتریان می‌توانند با پرداخت کامل قیمت خودرو، در ۱۲۰ روز کاری مدل‌های ثبت‎نام شده را تحویل بگیرند. یواز پاتریوت در رنگ‌های سفید، آبی کاربنی و قهوه‌ای در دسترس خواهد بود.

 

 

نظر دهید