شبکه‌های اجتماعی

بازگشت فراری به مسابقات GT3 با پیشرانه 6 سیلندر
اتومبیل فارسی - فراری 296 GT3

مصرف سوخت بهتر، داون فورس بیشتر


تنها چند روز پس از معرفی خودرو پیست محور مازراتی یعنی MC20 GT2، فراری از 296 GT3 که آینده خودروهای مسابقه‌ای این شرکت است، رونمایی کرد. این خودرو جایگزین 488 GT3 خواهد شد و در حال حاضر یکی از بهترین خودروهای اسپرت موتور وسط در برند فراری به حساب می‌آید.


فراری با 296 GT3 به مسابقات بازگشته و می‌خواهد یاد و نام 246 SP را که مانند 296 از پیشرانه 6 سیلندر استفاده می‌کرد زنده نگهدارد. این خودرو طبق آخرین قوانین FIA برای کلاس GT3 ساخته شده و تمام نیاز‌های رانندگان و تیم‌ها را مرتفع خواهد کرد. پیشرانه 6 سیلندر توربو خودرو فراری 296 GT3 از نمونه ساده به عاریه گرفته شده که با نحوه جای گیری بهترین تقسیم وزن و مرکز ثقل را برای این خودرو به ارمغان آورده است.

 

مشخصات فنی این پیشرانه منتشر نشده اما مهندسین فراری با ارتقا دینام و بهبود عملکرد گیربکس توانسته‌اند تا مصرف سوخت آن را پایین بیاورند.


296 GT3 از گیربکس جدید و مخصوص به خود استفاده می‌کند که متصل به یک کلاچ تک دیسک با شش دنده است. پدل شیفتر‌های پشت فرمان نیز ارتقا پیدا کرده‌اند و از شیوه جدیدی برای تعویض دنده استفاده می‌کنند.


بیشترین فعالیت اهالی مارانلو بر روی 296 GT3 در بخش آیرودینامیک بدنه بوده است. با رعایت قوانین جدید فیا، حالا این خودرو 20 درصد نیروی داون فورس ( رو به پایین ) بیشتری از نمونه قبلی ایجاد می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این خودرو می‌توان به کابین جدید با دید بهتر و دسترسی به ادوات و سوئیچ‌ها برای راننده اشاره کرد.


مراسم معرفی رسمی این خودرو در مسابقات دیتونا 24 سال 2023 خواهد بود.

 

نظر دهید