شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - فولکس واگن ID.7
با بُرد مسافت 700 کیلومتر

 

فولکس‌واگن در راستای الکتریکی سازی لاین‌آپ خود و پس از ID.4 و ID.Buzz، سدان بزرگ و پرچمدار الکتریکی ID.7 را معرفی کرد. این مدل ابتدا در اروپا و چین عرضه خواهد شد و سپس در سال 2024 به آمریکا شمالی می‌رسد.


ID.7 در دو تریم Pro و Pro S عرضه می‌شود که هر دو از یک موتور الکتریکی بهره می‌برند. فولکس واگن ID.7 تک موتور می‌تواند 282 اسب‌بخار قدرت تولید کند که بسته به باطری مورد استفاده بُرد مسافت آن متفاوت می‌شود. مدل پرو از باطری 82 کیلووات ساعت ( به صورت خالص 77 کیلووات ساعت ) استفاده می‌کند که در چرخه WLTP با یکبار شارژ 615 کیلومتر را طی خواهد کرد. تریم پرو فولکس واگن ID.7 از شارژر 170 کیلووات DC پشتیبانی می‌کند.


تریم پرو S، باطری بزرگتر 91 کیلووات ساعت ( به صورت خالص 86 کیلووات ساعت ) دارد که با یک بار شارژ 700 کیلومتر را طی خواهد کرد. خریداران می‌توانند این نسخه را با شارژر 200 کیلووات DC شارژ کنند.


از نظر ابعاد، ID.7 حدود 4961 میلی‌متر طول، 1862 میلی‌متر عرض و 2966 میلی‌متر فاصله بین دو محور دارد که نسبت به مرسدس بنز EQE با 5001 میلی‌متر طول و 3119 میلی‌متر فاصله بین دو محور کوچیکتر به نظر می‌رسد. ضریب درگ این خودرو 0.23 عنوان شده که بسته به تجهیزات متفاوت خواهد شد.

 


ID.7 در کابین از هدآپ دیسپلی با فناوری واقعیت افزوده استاندارد بهره می‌برد که باعث شده تا کلاستر خودرو ساده باشد و تنها اطلاعات ضروری مانند سرعت و هشدارهای مهم را به نمایش بگذارد. این فناوری اطلاعات را به صورتی نشان می‌دهد که در دید راننده تفکیک شده باشد به طور مثال، سرعت به راننده نزدیکتر اما فلش‌های سیستم ناوبری دورتر نمایش داده می‌شوند. به صورت کلی این سیستم اطلاعاتی مانند خطوط مسیر، اطلاعات مسافت، محدودیت سرعت و... را در اختیار راننده فولکس واگن ID.7 قرار می‌دهد که با کلیدهای روی فرمان کنترل می‌شوند.


در مرکز داشبورد فولکس واگن ID.7، نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی 15 اینچ شناور قرار دارد که کنترلگرهای فیزیکی را حذف کرده است. در زیر آن کنترلگرهای لمسی نورانی وجود دارد که سیستم تهویه مطبوع و سیستم صوتی را کنترل می‌کند.


ID.7 به سیستم Travel Assist مجهز شده که کروزکنترل تطبیقی، دستیار تغییر خطوط و تشخیص محدودیت‌های سرعت و کاهش خودکار سرعت خودرو شامل آن می‌شود. فولکس‌واگن مدعی شده، سیستم تهویه مطبوع این خودرو پیشرفته‌ترین نمونه از زمان Phaeton تا به حال است. خروجی تهویه مطبوع از پره‌های عمودی و افقی استفاده می‌کند که وسعت بیشتری را پوشش دهد و سرنشینان فولکس واگن ID.7 می‌توانند با فرامین صوتی آن را کنترل کنند.


خریداران فولکس واگن ID.7 می‌توانند صندلی‌هایی را انتخاب کنند که تکنولوژی بسیار بالایی دارند و حتی تا 14 جهت نیز به صورت برقی کنترل می‌شوند. درون صندلی‌ها یک فانکشن Climatronic کنترل وجود دارد که با توجه به میزان رطوبت، گرما و سرما می‌تواند گرمکن و سردکن را به صورت اتوماتیک فعال کند. در حالت عادی، صندلی‌ها از 10 بالشتک برای ماساژ استفاده می‌کنند و در نسخه پرمیوم، دو بالشتک دیگر به آن اضافه می‌شود تا لگن و ستون فقرات را ماساژ دهند.


مانند بیشتر خودروهای روز که از سقف پانوراما بهره می‌برند، سرنشینان فولکس واگن ID.7 می‌توانند سقف را در شفاف‌ترین و یا تیره‌ترین حالت تغییر دهند. این عمل با دکمه‌های فیزیکی و صوتی انجام می‌شود.
 

نظر دهید


در همین زمینه