شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - تیگارد X35 پرایم
در اتو اکسپو تهران

شرکت تیگارد موتور که به نوعی زیرمجموعه دیار خودرو محسوب شده و بخشی از سهام آن متعلق به دیار خودرو است در پنجمین نمایشگاه خودرو تهران با نمایش محصولات جدید خود حضور دارد. ناگفته نماند به تازگی گروه ماموت سهام دیار خودرو را خریداری کرده و به نوعی مالک دیار خودرو و سهام تیگارد موتور به شمار می‌رود. از این رو در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران (اتو اکسپو تهران) تیگارد موتور در سالن A6 در کنار دیگر شرکت‌های گروه ماموت قرار دارد و قرار است با دو محصول پیکاپ تیگارد L7Plus و تیگارد X35 پرایم به عنوان محصولات جدید خود به نمایش بگذارد.

 

تیگارد X35 پرایم محصول جدید تیگارد موتور نسخه ارتقا یافته تیگارد X35 محسوب می‌شود و به تجهیزات بیشتری مجهز شده است. تیگارد X35 پرایم به همان پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ نسخه معمولی با توان تولید 147 اسب‌بخار و گشتاور 210 نیوتن‌متر مجهز است. نیروی این پیشرانه توسط جعبه دنده CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

 

تیگارد X35 پرایم دارای طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین دو محور 4325، 1830، 1640 و 2570 میلی‌متر است. این ابعاد برای دو ردیف صندلی طراحی شده که فضای بزرگ و راحتی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد، این ابعاد و اندازه کاملا مشابه نسخه معمولی تیگارد X35 است.

 

 

تفاوت اصلی تیگارد X35 پرایم نسبت به نسخه معمولی که تاکنون به بازار عرضه شده است در امکانات رفاهی این خودرو خلاصه می‌شود. از جمله این امکانات می‌توان به آینه تاشو برقی، آینه پشت آفتابگیر، جک کاپوت، دوربین 360 درجه، رادار نقطه کور و جک برقی عقب خودرو اشاره کرد.

 

تیگارد X35 پرایم علاوه بر امکانات یاد شده به فرمان برقی، ترمز پارک برقی، کروز کنترل، کنترل‌های سیستم صوتی روی فرمان، سانروف پانوراما، دو کیسه ایمنی هوا، سنسور پارک، دوربین دنده عقب، استارت دکمه‌ای، سیستم سنجش فشار باد تایرها، رینگ‌های 17 اینچی آلیاژی، تنظیم دیجیتالی سیستم تهویه مطبوع، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری و سیستم کمکی شروع حرکت در بالایی مجهز است.

 

علاوه بر این بر اساس اعلام شرکت تیگارد موتور آن دسته از مشتریان تیگارد X35 که خودرو خود را در سال 1403 تحویل خواهند گرفت، خودرو آن‌ها به جک کاپوت، آینه تاشو برقی و آینه پشت آفتابگیر مجهز خواهد شد و در سال 1403 صاحبان تیگارد X35 می‌توانند با مراجعه به نمایندگی‌های این شرکت این سه امکان جدید را روی خودروهای خود نصب کنند.

 

بنابراین از سال آینده اصلی‌ترین تفاوت دو مدل تیگارد X35 معمولی و پرایم از سال 1403 در سه آپشن دوربین 360 درجه، جک برقی عقب به همراه سنسور پا برای باز شدن در عقب خودرو و رادار نقطه کور خواهد بود.

نظر دهید