اتومبیل فارسی - رولز رویس گوست II
نسخه‌ای لوکس‌تر از سدان معروف خودروساز انگلیسی

 با رولز رویس گوست سری II آشنا شوید. نسخه‌ای به‌روز و لوکس‌تر از سدان معروف خودروساز انگلیسی که نسبت به گران‌ترین مدل‌های سایر برندها، چند برابر مجلل‌تر است. این خودرو بر اساس نسل دوم گوست که اواخر سال 2020 معرفی شد و به‌عنوان مدل 2021 وارد بازار آمریکای شمالی شد، ساخته شده است. طراحی جدید بدنه گوست، آن را بیش از پیش از برادر بزرگ‌ترش، فانتوم، متمایز کرده است. اما آیا تغییرات به چراغ‌های جدید محدود می‌شود؟ در ادامه، با چند نکته مهم درباره رولز رویس گوست سری II آشنا می‌شویم.

 

مشخصات ظاهری رولز رویس گوست II

پیش از این، سه مدل رولز رویس گوست، کالینان و فانتوم جلوپنجره‌های مشابهی داشتند و تشخیص آن‌ها از یکدیگر به شکل و عمق جلوپنجره بستگی داشت. اما حالا مدل جدید گوست با چراغ‌های جلوی متفاوت، به‌راحتی از فانتوم قابل تشخیص است. چراغ‌های LED در لبه داخلی باریک‌تر شده‌اند، انگار که به سمت نماد معروف "روح سرمستی" اشاره می‌کنند. همچنین ورودی هوای جلو تغییر کرده و چراغ‌های عقب این مدل نیز از مدل الکتریکی اسپکتر الهام گرفته شده‌اند.

داخل کابین گوست، مشابه کالینان که به‌تازگی فیس‌لیفت شده است، به‌طرز چشمگیری بهبود یافته است. فضای داخلی این مدل همانند ظاهرش تیره و خاص طراحی شده است و تزئینات کربنی در سراسر کابین استفاده شده است. این فضا دارای یک پنل شیشه‌ای تمام‌عرض است که سه نمایشگر دیجیتال را در خود جای داده و همچنین یک کابین ساعت با نماد "روح سرمستی" را به نمایش می‌گذارد. صفحه‌نمایش اصلی، سیستم عامل "روح" رولز رویس را اجرا می‌کند که به اپلیکیشن خصوصی اعضای رولز رویس به نام Whispers، متصل است و به یک سیستم صوتی 1400 وات با 18 بلندگو همراه شده که برخی از آن‌ها به‌طور مخفی در سقف قرار دارند.

هر مسافری که وارد کابین شود، با یک نورپردازی داخلی جدید و انتخاب‌های مواد تازه‌ای روبه‌رو می‌شود. این مواد شامل چوب خاکستر با رنگ روشن و پارچه خاصی به نام "دوئالیتی توییل" است که از بامبو ساخته شده و دارای طرح گلدوزی بسیار پیچیده‌ای است. این پارچه شامل 2.2 میلیون دوخت و 18 کیلومتر نخ است. اگر این هم کافی نیست، می‌توانید از گزینه سفارشی استفاده کنید که امکان ایجاد طرح‌های هنری را به‌طور سفارشی روی روکش صندلی‌ها فراهم می‌کند.

 

مشخصات فنی رولز رویس گوست II

خبر خوب این است که رولز رویس همچنان از موتور 6.75 لیتری V12 تویین توربو استفاده می‌کند و تسلیم فشارهای زیست‌محیطی نشده است. البته، قدرت این موتور نسبت به سال قبل تغییری نکرده و همچنان 563 اسب بخار و 850 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت گوست جدید 4.6 ثانیه است و حداکثر سرعت آن به 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.  اگرچه رولز رویس تغییر خاصی در موتور ایجاد نکرده، اما وعده داده که سیستم تعلیق بادی، سواری بهتری ارائه می‌دهد.

در سال‌های اخیر، رولز رویس توانسته میانگین سن مشتریان خود را کاهش دهد و یکی از دلایل آن معرفی مدل‌های اسپرت‌تر "بلک بج" بوده است. نسخه بلک بج از گوست قبلی وجود داشت و این مدل جدید نیز همان مسیر را طی می‌کند. در این نسخه، به‌جای کروم براق از رنگ‌های تیره استفاده شده، سیستم تعلیق خودرو سفت‌تر و ارتفاع کم شده و چرخ‌های 22 اینچی سفارشی به خودرو اضافه شده است. در نسخه بلک بج، قدرت موتور 28 اسب بخار و گشتاور 50 نیوتن‌متر افزایش یافته و به 591 اسب بخار و 900 نیوتن‌متر می‌رسد. اما این ارقام نسبت به مدل سال گذشته تغییری نکرده‌اند و همچنان شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت 4.6 ثانیه اعلام شده است.

 برای افرادی که ترجیح می‌دهند رانندگی را به کسی دیگر بسپارند اما نمی‌توانند 500 هزار دلار برای یک فانتوم بپردازند، نسخه "گوست اکستندد" با فاصله محوری بلند می‌تواند گزینه مناسبی باشد. این مدل 170 میلی‌متر فضای پای بیشتری در قسمت عقب ارائه می‌دهد که با انتخاب صندلی‌های خوابیده به سبک هواپیما می‌توانند از این فضا نهایت استفاده را ببرند.

 

 


در همین زمینه

شبکه‌های اجتماعی