شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - اسکای‌ول ET5
اسکای ول در ایران به تولید می‌رسد

 

چندی پیش یک نمونه از کراس‌اوور برقی اسکای‌ول ET5 (Skywell ET5) در کارخانه خودروسازان بم دیده شد. اکنون صنایع خودروسازی کرمان اعلام کرده تولید این کراس‌اوور تمام الکتریکی را در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم آغاز خواهد کرد.


کراس‌اوور تمام برقی اسکای ول پس از گذراندن موفقیت آمیز تست های میدانی در شرایط آب و هوایی مختلف ایران، اکنون آماده تجاری سازی می‌شود. این خودرو که نخستین بار در سال 2020 معرفی شده، محصول شراکت خودروسازی اسکای‌ول و گروه SkyWorth چین است.این خودرو که ابتدا با نام EV6 شناخته می‌شد، پیش از ورود به بازار در سال 2021، یک تغییر نام را پشت سر گذاشت تا آن را با کیا EV6 اشتباه نگیرند.


اسکای ول در ایران اولین محصول مشترک شرکت خودروی برقی نوین ماهان (نبکا) است. این شرکت با هدف ایجاد تحولی جدید در صنعت خودروسازی توسط گروه صنایع خودروسازی کرمان و گروه مپنا تاسیس شده و ماموریت اصلی شرکت تولید خودروهای برقی و ایجاد زیرساخت شارژ این نوع از خودروها در ایران تعریف شده است.


اسکای‌ول پیش از نیز در حوزه اتوبوس شهری الکتریکی در ایران حضور یافته و سعی دارد با همکاری یک خودروساز دیگر اتوبوس های الکتریکی خود را نیز در ایران عرضه کند.


اسکای‌ول ET5، یک کراس‌اوور متوسط با طول، عرض و ارتفاع 4698، 1908 و 1696 میلی‌متر است. فاصله بین دو محور این خودروی تمام برقی، 2800 میلی‌متر است که می‌توان آن را بزرگ‌ترین حتی در میان هم سگمنت‌های بنزینی‌اش در بازار ایران دانست. اسکای‌ول ET5 به یک موتور الکتریکی مجهز شده که توان تولید 150 کیلووات قدرت، معادل حدود 201 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. تمام این نیرو به وسیله سیستم انتقال قدرت مستقیم تک سرعته، به چرخ‌های جلوی خودرو منتقل می‌شود. با وجود این که اسکای‌ول ET5 وزنی حدود 1920 کیلوگرم دارد، اما با این موتور الکتریکی در 7.9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.


اسکای‌ ول ET5 در بازارهای مختلف با دو بازه پیمایش عرضه می‌شود. نسخه ضعیف‌تر امکان پیمایش 410 کیلومتر با هر شارژ را دارد و نسخه با پی‌مایش بیش‌تر، می‌تواند 520 کیلومتر را با یک شارژ بپیماید. اولین خودروی برقی شرکت نبکا، نمونه‌ای است که توان پیمایش بالاتر دارد و زمان لازم برای شارژ سریع آن، حدود 35 دقیقه است.


این خودروی هوشمند در نیمه نخست سال 1402 و با آپشن‌هایی مانند تشخیص خواب آلودگی راننده، اتوپارک، سنسور نقاط کور و بسیاری از آپشن‌های به‌ روز وارد بازار ایران می‌شود. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اسکای‌ول ET5 را می‌توان نمایشگر 12.8 اینچی آن دانست که به سیستم عامل و شبکه هوشمند اسکای‌لینک مجهز شده است. این سیستم توسط یکی دیگر از شرکت‌های گروه اسکای ورث توسعه داده شده است.

 

نظر دهید


مهرداد کشکولی ایلات
با سلام و احترام؛
کرمان موتور عزیز شما خوددروهایی که در شهریور با موعد تحویل ۴۵ روزه را فروختی به مردم بده، بعد برو سراغ محصول جدید!!!!
الان وضع افتضاحی رخ داده به شرح زیر:
خودرو یک ماه و نیم است که پلاک شده، بیمه شده و مدارک هم پست آورده ولی خود خودرو هنوز در ارگ جدید بم است!!!!
یعنی تا الان 3 ماه تأخیر تازه بعد از موعد مقرر!!!
انگار خودرو را کرمان موتور دزدیده و گرو پیش خودش نگه داشته!!!
این مدلیش را ندیده بودیم که به لطف دوستان کرمان موتور دیدیم!!!!
مشکل گمرک دارید ؟
خوب خودتان باید از قبل فکر می‌کردید و حلش می‌کردید و بعد خودرو را پیش‌فروش می‌کردید!!!
این مشکل برای همه مدل خودروهای کرمان موتور هم هست: J4, S3, S5, J7, T8