شبکه‌های اجتماعی

دست‌پرورده دانشجویان اشکودا
Automobile Farsi - 2020 Skoda Slavia Concept

معرفی رودستر مفهومی اسلاویا

دانشجویان مدرسه فنی و حرفه‌ای اشکودا خودروی مفهومی‌ای ساخته‌اند که به خوبی ظرفیت‌های موجود در میان جوانان و دانشجویان را به نمایش‌ می‌گذارد. این خودرو که رودستری به نام اسلاویا است بر اساس هاچ‌بک پنج در اسکالا طراحی و ساخته شده است که یعنی کسی نمی‌تواند یکی از آن‌ را بخرد!


طراحی اسلاویا با الهام از اتومبیل مسابقه‌ای اشکودا 1100 OHC مدل 1957 با ظرفیت دو سرنشین و توسط 31 دانشجویی که در مدرسه فنی و حرفه‌ای این خودروساز شرکت می‌کنند انجام شده است. اسلاویا در تمام مراحل از طرح‌های اولیه تا مونتاژ نهایی توسط این دانشجوها انجام شده و نمونه بسیار خوبی از توجه به فرصت‌ها و پرورش استعداد و مهارت نیروهای جوان و نوجوان در صنعت خودرو است. مساله‌ای که رویکرد خودروسازان ما، در ایران، در برابر آن بسیار سوال‌برانگیز است.
همان‌طور که در عکس‌ها می‌بینید قسمت جلویی اتومبیل تا ستون A بسیار شبیه نسخه تولیدی اشکودا اسکالا است، اما از ستون A به بعد داستان کاملا متفاوت پیش می‌رود. به خاطر انتخاب مدل اسپایدر برای این اتومبیل از دو در به جای چهار در برای آن استفاده شده است. همچنین پوشش ویژه‌ای با دو برآمدگی از پشت هر صندلی به عقب کشیده شده جایی که اسپویلر عقب این خودرو تعبیه شده و نمای پشت آن با طراحی جدید جلوه تازه‌ و اسپرتی بخشیده است.


تبدیل اشکودا اسکالا به یک نمونه دو در روباز نیاز به تغییرات زیادی داشته که شامل تقویت قسمت زیرین بدنه، جوش‌کاری درهای عقب، بازطراحی زیر کف خودرو برای تعبیه سیستم اگزوز متفاوت و همچنین توسعه یا تهیه قطعه‌های جدیدی می‌شود. به عنوان مثال رینگ‌های 20 اینچی این اتومبیل از اشکودا کودیاک RS آمده‌اند و سیستم ترمز و توپی چرخ‌ها از اکتاویا vRS گرفته شده‌اند.


پیشرانه آن یک نمونه TSI 1.5 لیتری به قدرت 148 اسب بخار در کنار جعبه‌دنده دو کلاچه DSG هفت سرعته از مدل تولیدی گرفته شده است. تمام سیستم‌های الکترونیکی به همراه سیم‌کشی و سامانه‌های کمکی در کنار محورهای عقب و جلو نیز از نسخه‌ای که روی خط تولید قرار دارد آمده است.
در داخل اتاق عمده تغییراتی که صورت گرفته مربوط به صندلی‌ها، تودوزی و سیستم صوتی است. داشبورد و صفحه نمایش دست‌نخورده باقی مانده است. جزییات دوخته شده روی صندلی‌های اسپرت چرم اسپارکو و بلندگوهای پشت صندلی‌ها در این نمونه جدید هستند. همچنین دو شیر گلدوزی شده روی دیوار پشت صندلی‌ها جلب توجه ‌می‌کنند که ویژه این رودستر مفهومی است.

نظر دهید


در همین زمینه