شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - پینین‌فارینا B95
خودروسازی که به خودش هم رحم ندارد!

 

باتیستا یکی از قدرتمندترین و سریع‌ترین خودروهای حال حاضر بازار جهانی است که کمتر خودرویی می‌تواند آن را به زیر بکشد. پینین‌فارینا اما به مدل‌های خود نیز رحم نمی‌کند و حالا با معرفی B95، عملا رقیبی سر سخت برای خود تراشیده است.


Pininfarina B95 که در هفته مونتری معرفی شد، اولین خودرو فوق سریع الکتریکی بدون سقف در جهان محسوب می‌شود که این شرکت آن را بارکتا نیز می‌نامد. از B95 تنها 10 نمونه ساخته خواهد شد که نسبت به 150 دستگاه باتیستا بسیار محدودتر و خاص‌تر خواهد بود. از نظر قیمت نیز این خودرو با 4.8 میلیون دلار، 0.4 گرانقیمت‌تر از باتیستا محسوب می‌شود.


B در نام پینین‌فارینا B95 مخفف Barchetta و 95 به معنی تولد 95 سالگی این شرکت در سال 2025 است. شاید سوال شود چرا این خودروساز سال 2025 را ملاک قرار داده؟ زیرا زمان ساخت و تحویل این نمونه در سال 2025 خواهد بود.


این مدل بر پایه باتیستا توسعه پیدا کرده و از همان چهار موتور الکتریکی با تغییرات منحصر به این مدل بهره می‌برد که بر روی آن نصب شده است. این چهار موتور 1800 اسب‌بخار قدرت و 2360 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که نیرو آنها توسط پک باتری 120 کیلووات ساعت تامین می‌شود. با چنین اعدادی این ابر خودرو الکتریکی بدون سقف در مدت زمان زیر 2 ثانیه به تندی 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. باتری‌های پینین‌فارینا B95 با مایع خنک می‌شوند و اگر با شارژر DC 270 کیلووات شارژ شوند 20 تا 80 درصد را طی 25 دقیقه پر می‌کند.


مانند باتیستا، پینین‌فارینا B95 نیز با بهره‌گیری از Full Torque Vectoring technology پنج حالت رانندگی دارد که شامل Calma, Pura, Energica, Furiosa, Carattere می‌شود که توسط یک ناب چرخشی بر روی فرمان انتخاب خواهد شد.


در طراحی پینین‌فارینا B95 از کانسپت Pininfarina's Pura Vision الهام گرفته شد که فلسفه Pura این برند را برای اولین بار به نمایش گذاشت. استایل طراحی B95 شبیه به خودروهای مسابقه‌ای کلاسیک می‌ماند که با المان‌های به روز ترکیب شده است. نبود شیشه جلو، قوس چرخ‌های حجیم، خط شانه بالا، چهره تهاجمی با چراغ‌های LED نازک، دفیوزر حجیم مرکزی عقب، کابین بسیار لوکس و... برخی از این المان‌های به روز پینین‌فارینا B95 محسوب می‌شوند.

 


پینین فارینا می‌گوید این خودرو برای اولین بار در دنیا از نمایشگر‌های آیرودینامیک قابل تنظیم بهره می‌برد که از نمایشگر‌های جنگنده‌های قدیمی الهام گرفته شده است. خریداران می‌توانند کلاه ایمنی سفارشی را تهیه کنند که مطابق مشخصات انتخابی B95 سفارش داده شده باشد.


دیو آمنتا رئیس بخش طراحی پینین فارینا در خصوص B95 گفت: «فلسفه طراحی Pura کامل از نام آن مشخص است. این طراحی نشانه‌هایی از طراحی جاودانه محصولات گذشته پینین فارینا را در خود دارد. استایل بارکتا این خودرو فورا قابل تشخیص است اما این وظیفه ما بود که آن را زیباتر جلوه دهیم.»


هر 10 خریدار خوش شانس B95 می‌توانند سفارشی و شخصی سازی نامحدودی را بر روی خودرو خود اعمال کنند. نمونه نمایشی از ترکیب رنگ بدنه متالیک Bronzo Superga همراه با Giallo Arneis براق در قسمت جلو و قسمت برجسته پشت سر راننده بهره می‌برد. برای قطعاتی مانند اسپلیتر جلو، پنل‌های جانبی زیر درها، دفیوزر عقب از فیبر کربن استفاده شده تا کاهش وزن محسوسی شکل بگیرد.


رینگ‌های آلومینیومی فورج کاری شده در جلو 20 و در عقب 21 اینچ سایز دارد که رنگ تیره آن باعث می‌شود تا کلیپرهای ترمز زرد رنگ آن به خوبی دیده شود.


کابین لوکس پینین‌ فارینا B95 از چرم و تزئینات آلومینویم آنودایز شده پوشیده شده که تضاد جذابی را اینجاد می‌کند. صندلی‌های مسابقه‌ای که از پوشش چرم با همان رنگ داشبورد پوشیده شده‌اند در قسمت بالا به سمت سر خمیده شده‌اند تا محافظت بیشتر از سر و گردن سرنشینان داشته باشد. پینین فارینا برای قسمت بالا از جنس پارچه لوکس Pied de Poule Houndstooth استفاده کرده تا جذابیت این کابین را دو چندان کند.

 

نظر دهید