شبکه‌های اجتماعی

  • عکاس: ناصر محمدی
نسل جدید فولگس‌واگن گلف واریانت (استیشن) و Alltrack معرفی شد
اتومبیل فارسی - فولکس‌واگن گلف واریانت 2021

فولکس‌واگن در حال توسعه نسخه‌های نسل هشتم گلف

فولکس‌واگن به طور رسمی نسخه استیشن نسل هشتم گلف را با نام گلف واریانت و همچنین نسل جدید گلف Alltrack را معرفی کرد. این خودروساز در حال توسعه نسخه‌های متنوع نسل هشتم گلف است.

 

گلف نسل هشت در حال حاضر دارای نسخه‌های هاچ‌بک، هیبرید، GTI، و حال دو مدل واریانت (استیشن) و Alltrack است. دو نسخه جدید گلف، یعنی گلف واریانت و گلف Alltrack دارای فرم بدنه استیشن و فضای داخلی بزرگ‌تری نسبت به نسل قبلی است. این نسخه دارای طول 4630 میلی‌متر و فاصله بین دو محور 2680 میلی‌متر بوده که در قیاس با نسل هفتم گلف واریانت، حدود 305 میلی‌متر کشیده‌تر شده است. این افزایش، تاثیر قابل توجهی در افزایش فضای داخل کابین و راحتی بیش‌تر سرنشینان گذاشته است. لازم به ذکر است که عرض و ارتفاع نسل هشتم گلف واریانت با نسخه‌ هاچ‌بک این نسل یکسان است.

گلف واریانت در بخش فضای بار دارای 611 لیتر فضا است که با خواباندن صندلی‌های عقب این فضا به 1642 لیتر افزایش می‌یابد. فولکس‌واگن دو سوکت شارژ 12 و 230 ولتی در بخش فضای بار تعبیه کرده و به صورت سفارشی امکان نصب قابلیت باز شدن در فضای بار با حرکت دادن پا در زیر سپر نیز مهیا شده است.

مشخصات فنی فولکس‌واگن گلف واریانت با نسخه هاچ‌بک آن یکسان است. در اروپا این اتومبیل با پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی با توانایی تولید قدرتی بین 110 تا 150 اسب‌بخار عرضه می‌شود. در این لحظه فولکس واگن تمرکز زیادی روی عرضه نسخه هیبریدی برای گلف واریانت نگذاشته زیرا هدف طراحی چنین خودرویی، فضای بار و کابین بزرگ‌تر است و عرضه نسخه هیبریدی از این فضای کاربردی خواهد کاست اما نسخه هیبریدی خفیف (استفاده از یک موتور الکتریکی کوچک برای افزایش موقت توان) موسوم به eTSI در دسترس است.

 

در کنار نسخه واریانت، فولکس‌واگن نسخه Alltrack نسل هشتم گلف را نیز معرفی کرده است. این نسخه همراه با سامانه 4 چرخ محرک فولکس‌واگن موسوم به 4Motion و ارتفاع بیش‌تر از سطح زمین نسبت به نسخه واریانت به بازار عرضه می‌شود. در بخش ظاهری نیز اطتفاده از کی زه مشکی رنگ در قسمت رکاب خودرو وجه تمایز گلف Alltrack با گلف واریانت است. امکان سفارشی‎‌سازی فضای داخلی مهیا شده و بسته به نوع پیشرانه، گلف Alltrack توانایی یدک‌کشی تا جرم 2000 کیلوگرم را دارد.


بر اساس اعلام فولکس‌واگن، نسل جدید گلف واریانت و گلف Alltrack  اواخر سال 2020 به عنوان مدل های 2021 در بازار اروپا عرضه می شوند و هنوز قیمت نهایی آن نیز از سوی این خودروساز اعلام نشده است.

 

آلبوم تصاویر فولکس‌واگن گلف واریانت 2021


 

آلبوم تصاویر فولکس‌واگن گلف Alltrack 2021

نظر دهید


در همین زمینه