شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - فورد رنجر
سرانجام در سرزمین یانکی‌ها

 

نسل پنج فورد رنجر اواخر سال 2021 و مدل رپتور آن نیز سال 2022 معرفی شد اما هر دو نمونه تنها در بازارهای جهانی به فروش می‌رسیدند و ایالات متحده از داشتن آنها بی بهره بود. فورد سرانجام تصمیم گرفت پس از دو سال وقفه این پیکاپ سایز متوسط را با مدل 2024 در کشور خود عرضه کند.


از نظر طراحی خارجی و داخلی، رنجر مشابه با نمونه‌های دیگر است اما از نظر قوای فنی اوضاع فرق می‌کند. رنجر رپتور از پیشرانه 6 سیلندر اکوبوست 3 لیتر توئین توربو بهره می‌برد که 405 اسب‌بخار قدرت و 583 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این میزان نیرو و قدرت توسط گیربکس 10 سرعته اتوماتیک Selectshift به چرخ‌ها منتقل می‌شود.


پیشرانه استاندارد رنجر 2024 از نوع چهار سیلندر 2.3 لیتر اکوبوست با 270 اسب‌بخار قدرت و 420 نیوتن‌متر گشتاور است. فورد همچنین رنجر را با پیشرانه 6 سیلندر 2.7 لیتر اکوبوست با 315 اسب‌بخار قدرت و 542 نیوتن‌متر گشتاور که بر روی F-150 و برانکو نیز نصب شده عرضه می‌کند.


رپتور به سیستم چهارچرخ محرک پیشرفته همراه با گیربکس کمک دو سرعته الکترونیکی و قفل دیفرانسیل جلو و عقب مجهز شده است. زیر خودرو از رینگ‌های 17 اینچ با تایرهای 33 اینچ BFGoodrich all-terrain KO3 قرار گرفته تا تجربه‌ بیراهه نوردی خوبی را به سرنشینان بدهد.

 


رنجر رپتور از مودهای رانندگی Normal, Tow/Haul, Sport, Slippery, Off-Road, Rock Crawl, Baja بهره می‌برد که با انتخاب هرکدام ارتفاع خودرو توسط 2.5-inch Fox Live Valve کم و یا زیاد می‌شود. مودهای رانندگی می‌توانند پیشرانه، گیربکس، کالیبراسیون ABS، کنترل کشش، فرمان و دریچه گاز را کنترل و وضعیت آنها را تغییر دهند. رپتور دارای سیستم اگزوز فعال همراه با سوپاپ است که می‌تواند در چهار حالت Quiet, Normal, Sport, Baja تنظیم شود.


‌فورد رنجر در آمریکا با 4 تریم XL, XLT, Lariat, Raptor عرضه خواهد شد که تریم XL از جلوپنجره مشکی، گارد جلو، قاب دور جلو پنجره بهره می‌برد. تریم‌های XLT و Lariat از تزئینات خاکستری در قسمت جلو و قاب جلوپنجره استفاده می‌کنند که به صورت سفارشی با نمونه کروم جایگزین خواهد شد. رینگ‌های استاندارد 17 اینچ تنها بر روی گزینه XL و رینگ‌های 18 اینچ نیز بر روی دیگر تریم‌های نصب می‌شود.

 

نظر دهید


در همین زمینه