شبکه‌های اجتماعی

فراخوان بزرگ فورد برای برانکو و رنجر
اتومبیل فارسی - خط تولید فورد برانکو و رنجر

شیشه‌های جلو در تصادفات کنده می‌شوند

 

فورد 63.294 دستگاه از محصولات خود را به دلیل از جا کنده شدن شیشه جلو در تصادفات فراخوان کرد. به صورت دقیق 39.063 دستگاه برانکو و 24.231 دستگاه رنجر درگیر این فراخوان هستند.


دلیل این موضوع به طور دقیق مشخص نشده است، اما بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که دور تا دور شیشه‌های جلو از اورتان ناکافی استفاده شده که موجب نشت آب، هوا و مهم‌تر از این دو از جا کنده شدن در حین تصادفات می‌شود.


تاریخ ساخت برانکو‌های فراخوان شده از 8 دسامبر 2021 تا 12 اپریل 2022 و تاریخ ساخت رنجر‌ها مابین 17 دسامبر 2021 تا 12 اپریل 2022 است. فورد طی گزارشاتی از مشتریان متوجه شکایتی در خصوص نبود چسب در شیشه جلو شد که طی بررسی اولیه از 65 دستگاه به 8 دستگاه با چنین ایرادی رسید. تحقیقات بیشتر فورد را به 16 دستگاه دیگر با چنین مشکلی رساند.


فورد همین تحقیقات را در خصوص رنجر انجام داد، زیرا این دو محصول فرآیند نصب شیشه جلو یکسانی دارند. تحقیقات نتیجه مطلوبی نداشت و فورد از بررسی 14 پیکاپ به 3 مورد با اشکال مشابه رسید. با چنین مشاهداتی فورد تحقیقات گسترده‌ای در ماه مه و ژوئن انجام داد و بر اساس مشاهدات مشکل بیش‌تر تصمیم به فراخوان گرفت.


خوشبختانه فورد هنوز گزارشی مبنی بر فوت یا جرح بر اثر این مشکل دریافت نکرده است.


برای رفع این مشکل نمایندگی‌ها شیشه جلو را جدا کرده و دوباره با روندی که چسبندگی شیشه بهتر شود آن را نصب می‌کنند. از 11 ژوئیه اعلام فراخوان برای خودروهای آسیب دیده ارسال می‌شود.


این دومین فراخوان برای برانکو جدید محسوب می‌شود زیرا در اکتبر 2021 نیز فراخوانی برای 533 دستگاه برانکو ارسال شد که مشکل عمل کردن پیش از موعد ایربگ سرنشین کناری بود که با تعویض و نصب ایربگ جدید مشکل حل شد.

 

نظر دهید


در همین زمینه