شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - ب‌ام‌و سری۳ ۲۰۲۵
مجهز به پیشرانه جدید ۳ لیتری تویین پاور توربو

ب‌ام‌و سری۳ که یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین سدان‌های بازار محسوب می‌شود قرار است برای مدل سال ۲۰۲۵ به‌روزرسانی شود. ب‌ام‌و سری۳ ۲۰۲۵ از ظاهر به‌روزشده، فضای داخلی ارتقایافته و مجهز و فناوری‌های جدید بهره می‌برد.

 

تغییرات ظاهری ب ام و سری ۳ ۲۰۲۵

در بخش نمای بیرون، ب‌ا‌م‌و سری۳ مدل ۲۰۲۵ دارای پالت رنگی جدیدی است که اکنون شامل رنگ‌های متالیک Arctic Race Blue و Vegas Red می‌شود. مشتریان همچنین به دو رنگ جدید از مجموعه BMW Individual به نام‌های Frozen Pure Grey متالیک و Frozen Portimao Blue متالیک دسترسی خواهند داشت.

 

علاوه بر رنگ‌های جدید، نسخه‌هایی که با بسته M Sport تجهیز شده‌اند (این بسته به ‌صورت استاندارد در نسخه M340i عرضه می‌شود.) دارای چرخ‌های ۱۹ اینچی M آلیاژی جدید با طراحی دو لبه و همچنین روکش دو رنگ یا رنگ Jet Black هستند. تمام مدل‌ها همچنین می‌توانند با چرخ‌های جدید ۱۹ اینچی BMW Individual که دارای طراحی Y-spoke هستند، تجهیز شوند.

 

بررسی طراحی کابین و تجهیزات داخلی ب ام و سری ۳ ۲۰۲۵

در فضای داخلی ب‌ام‌و سری۳ ۲۰۲۵، رانندگان یک فرمان جدید و «سیستم نورپردازی آبشاری» که با تزیینات اطراف دریچه‌های هوای مرکزی جدید یکپارچه شده را خواهند یافت. مشتریان می‌توانند در این سیستم نورپردازی، از بین ۹ رنگ مختلف یکی را انتخاب کرده و میزان روشنایی آن را تنظیم کنند. ب‌ام‌و همچنین اشاره کرده است که انیمیشن‌های خوش‌آمدگویی و خداحافظی و همچنین «سیگنال‌های نوری که نشان‌دهنده موقعیت‌هایی مانند تماس ورودی یا درب باز هستند» وجود دارد.

 

طراحان همچنین مواد عناصر داخلی را تغییر داده‌اند و اکنون، تزیینات چوبی Fineline Light open-pore به‌صورت استاندارد در نسخه 330i ارائه می‌شود، در حالی که نسخه M340i دارای عناصر تزیینی آلومینیومی M Rhombicle است. مشتریان همچنین می‌توانند تریم آلومینیوم Fine Brushed یا چوبی Ash Grey open-pore را انتخاب کنند، در حالی که نسخه M340i از عناصر فیبر کربنی هم بهره می‌برد. 

 

از دیگر ویژگی‌های برجسته کابین و فضای داخلی ب‌ام‌و سری۳ ۲۰۲۵ می‌توان به داشبورد به‌روز شده سنساتک و کنترل‌های گالوانیک موجود کرد که «درخشش منحصر به‌فردی به کلیدهای پنجره، دکمه قفل در و دسته تنظیم دریچه هوا» بخشیده‌اند. خریداران همچنین سیستم اطلاعات و سرگرمی به‌روز شده‌ای را خواهند یافت که با نسخه سیستم عامل BMW Operating System 8.5 اجرا می‌شود.

 

این سیستم دارای صفحه مرکزی جدید، عملکردی بصری‌تر و ساختار منوی بهبود یافته است. همچنین یک نوار ویجت قابل تنظیم، کنترل‌های آب‌وهوایی ساده‌تر، سیستم جهت‌یابی بهبود یافته و یک کارکرد دید افزوده (Augmented View) وجود دارد.

 

قدرت و عملکرد فنی ب ام و سری ۳ ۲۰۲۵

تغییرات زیر کاپوت نیز ادامه دارند زیرا ب‌ام‌و سری۳ ۲۰۲۵ M340i به یک پیشرانه جدید ۳ لیتری ۶ سیلندر تویین‌پاور توربو تجهیز شده که دارای سیستم هایبریدی ملایم 48 وولتی برای تحویل تند و تیزتر قدرت و کارایی بیشتر است. این پیشرانه تا ۳۸۶ اسب بخار و گشتاور ۵۳۹ نیوتن‌متر تولید می‌کند و افزایش ۴ اسب بخاری و ۳۹ نیوتن‌متری گشتاور را نسبت به مدل پیشین نشان می‌دهد.

 

این پیشرانه به یک جعبه‌دنده ۸ سرعته اتوماتیک متصل است که امکان شتاب‌گیری از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را در کمتر از ۴.۱ ثانیه با سیستم تعلیق تمام چرخ محرک فراهم می‌کند. اگر رانندگان پای خود را روی پدال گاز نگه دارند، مدل در نهایت به حداکثر سرعت الکترونیکی محدود شده ۲۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید.

 

پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ در ب‌ام‌و سری۳ ۲۰۲۵ نسخه 330i نیز دچار فرآیند بازطراحی شده و اکنون شامل درگاه‌های ورودی و محفظه‌های احتراق بهبودیافته و «نوآوری‌هایی در زمینه کنترل میل‌بادامک، تزریق، سیستم احتراق و مسیر گازهای خروجی» است. با وجود تغییرات، سیستم هایبریدی ملایم همچنان ۲۵۵ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند.

 

در نهایت نیز باید گفت که ب‌ام‌و اعلام کرد که سری۳ مدل ۲۰۲۵ دارای تنظیمات شاسی جدیدی است که «تعادل بین قابلیت‌های اسپرت و تجهیزات رفاهی و راحتی را بیشتر می‌کند.» البته جزئیات زیادی در این زمینه ارائه نشد، اما ب‌ام‌و گفت که مدل از پایه‌های سخت‌تری که کمک‌های عقب را به بدنه متصل می‌کنند، بهره می‌برد. ب‌ام‌و همچنین اشاره کرد که سیستم فرمان‌دهی به شکلی بازبینی شده که در زمان رانندگی در حالت Comfort به تلاش کم‌تری نیاز پیدا شود.

 

قیمت نسخه های متنوع ب ام و سری ۳ ۲۰۲۵

ب‌‌ام‌و سری۳ مدل ۲۰۲۵ به صورت رسمی در ماه جولای عرضه خواهد شد و نسخه‌های مخصوص ایالات متحده آن در ماه آگوست از خط تولید مکزیک بیرون خواهند آمد. نسخه پایه 330i از ۴۵ هزار و ۵۰۰ دلار شروع می‌شود که افزایش هزار دلاری نسبت به مدل قبلی را نشان می‌دهد. نسخه 330i xDrive نیز ۴۷ هزار و ۵۰۰ دلار قیمت دارد.

 

ب‌ام‌و سری۳ ۲۰۲۵ از نسخه M340i نیز بهره می‌برد که برچسب قیمتی آن ۵۹ هزار و ۶۰۰ دلار اعلام شده است. این در حالی است که گران‌ترین نسخه خانواده یعنی ب‌ام‌و سری۳ M340i xDrive ۲۰۲۵ از ۶۱ هزار و ۶۰۰ دلار شروع می‌شود.

نظر دهید