شبکه‌های اجتماعی

فیس لیفت DS7 معرفی شد
اتومبیل فارسی - DS 7 2022

امکانات و قدرت بیشتر بر روی کراس‌اوور لوکس استلانتیس


پس از عکس‌های متعدد جاسوسی، DS بالاخره از نسخه فیس‌لیفت DS7 رونمایی کرد. این کراس‌اوور لوکس نه تنها در بحث طراحی خارجی و داخلی، بلکه در بخش فنی نیز دستخوش تغییر شده است و حالا بدون پسوند کراس بک به بازار عرضه می‌شود.


نمای خارجی DS 7

تنها با یک نگاه متوجه تغییرات جلوپنجره اصلاح شده، همراه با مش جدید خواهید شد که دیلایت‌ها و چراغ اصلی آن را احاطه کرده است. هرچند چراغ‌های اصلی طراحی قدیم خود را حفظ کرده‌اند اما حالا با تکنولوژی DS Pixel LED Vision 3.0 و LED‌های ماتریسی با 84 دیود که دیگر به صورت قبل نمی‌چرخند نور پایین و بالای قدرتمند‌تری در اختیار راننده قرار می‌دهند. دیلایت‌های DS Light Veil از 33 LED در هر طرف تشکیل شده که با روکش پلی‌کربنات هم رنگ بدنه فضای بیشتری را اشغال کرده‌اند، که در نتیجه مه شکن‌ها حذف و نمای جلو بیشتر شبیه به DS 4 شده است.


نمای عقب تغییرات کمتری را به خود دیده؛ درب صندوق با نمونه جدید همراه با یک خط پویا و برجسته که بالای قاب پلاک قرار دارد تعویض و نوشته قدیمی DS7 Crossback با DS Automobiles جایگزین شده است.
رینگ‌های 18 تا 21 اینچ به همراه بسته‌های ویژه بصری که به صورت آپشنال در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد نمای خارجی را تغییر خواهند داد.


نمای داخلی DS 7

تغییرات در این قسمت کمتر اتفاق افتاده و می‌توان به صفحه نمایش استاندارد 12 اینچ با سیستم اطلاعات و سرگرمی DS Iris با گرافیک اصلاح شده و صفحه نمایش 12 اینچ پشت فرمان اشاره کرد. بر خلاف دیگر مدل‌های گروه استلانتیس DS 7 جدید همچنان از اهرم تعویض دنده که در نمونه قبلی نیز وجود داشت استفاده می‌کند. از نظر ایمنی این خودرو دارای DS Drive Assist است که رانندگی خودکار سطح 2 را در اختیار راننده قرار می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های این بسته ایمنی می‌توان به دوربین دید در شب و سیستم نظارت بر راننده مبتنی بر دو دوربین برای پایش صورت و پلک‌ها اشاره کرد. از آنجایی که DS زیرشاخه لوکس از گروه استلانتیس به حساب می‌آید، برای مشتریان گزینه‌های شخصی سازی تودوزی را فراهم کرده است. بسته به نوع تریم DS7 خریداران می‌توانند از چرم ناپا، چرم کلودیا، آلکانترا و دوخت مروارید بهره ببرند.


مشخصات فنی DS 7

DS 7 جدید تنوع بالایی در بخش فنی دارد و با توجه به بازار هدف می‌تواند در نسخه‌های بنزینی، دیزل و پلاگین هایبرید عرضه شود. نسخه پلاگین هایبرید این خودرو در حالت پایه دیفرانسیل جلو 222 اسب‌بخار قدرت و در حالت چهارچرخ محرک 296 اسب‌بخار قدرت دارد. تمام نسخه‌های پلاگین هایبرید از پک باطری 14.2 کیلووات ساعت بهره می‌برند که بین 65 تا 80 کیلومتر برد مسافت دارند. این باطری‌ها می‌توانند با شارژر 7.4 کیلووات در عرض دو ساعت شارژ کامل شوند.


نسخه دیزل DS 7 با پیشرانه 1.5 لیتر BlueHDi و نسخه 1.2 لیتر Puretech بنزینی توان تولید 128 اسب‌بخار قدرت را دارند، اما نسخه 1.6 لیتر Puretech بنزینی می‌تواند 212 یا 222 اسب‌بخار قدرت را در اختیار راننده قرار دهد.


اما قدرتمند‌ترین نسخه DS 7 جدید یعنی DS 7 E-Tense 4×4 360 که با همکاری DS Performance توسعه یافته از پیشرانه بنزینی 1.6 لیتر توربو با 197 اسب‌بخار قدرت در کنار یک موتور الکتریکی در جلو به قدرت 108 اسب‌بخار و یک موتور الکتریکی در عقب به قدرت 110 اسب‌بخار استفاده می‌کند که خروجی نهایی 355 اسب‌بخار را به همراه دارد. این میزان خروجی توسط گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ ارسال می‌شود. شتاب 0 تا 100 این خودرو 5.6 ثانیه اعلام شده است.


این نسخه با رینگ‌های 21 اینچ بروکلین، بج دی اس پرفورمنس و E-Tense 4×4 360 به همراه تم سیاه رنگ بیرونی از دیگر نمونه‌ها متمایز می‌شود. علاوه بر قوای محرکه، برای بهبود هندلینگ اصلاحاتی در شاسی و سیستم تعلیق این خودرو شکل گرفته است که شامل کاهش ارتفاع 15 میلی‌متری، عریض‌تر شدن 24 میلی‌متر در جلو و 10 میلی‌متر در عقب سیستم تعلیق و بزرگ‌تر شدن سیستم ترمز می‌شود.


این خودرو از 11 ژوئیه در فرانسه قابل سفارش خواهد بود و انتظار می‌رود اولین نمونه‌ها در سپتامبر سال جاری به نمایندگی‌ها برسد. این خودرو در Mulhouse فرانسه و شنزن چین تولید خواهد شد.

 

نظر دهید


در همین زمینه