شبکه‌های اجتماعی

رونمایی از شاسی‌بلند آفرودی برند جتور چری
Automobile Farsi - Chery Jetour TX

در رویدادی در فوژو چین

 

 

جتور TX چندی پیش به صورت رسمی معرفی شد و  چری تصمیم گرفت در رویدادی جتور TX را در شهر فوژو چین رونمایی کند. یک آفرود مقاوم با پیشرانه پلاگین هیبرید تعریف ساده و دقیق از این شاسی‌بلند جتور است. هرچند جتور TX هنوز یک اتومبیل مفهومی به حساب می‌آید اما در واقع پیش نمایش سری TX از شاسی‌بلندهای تولیدی است که در آینده عرضه خواهند شد.

 

       بخوانید -> چری آماده تولید شاسی‌بلند آفرودی با برند جتور می‌شود

 

از نظر طراحی جتور TX عناصری از آفرودهای معروف فورد برانکو در جلو و لندروور دیفندر در عقب را قرض گرفته و حروف این برند فرعی چری روی جلوپنجره آن نقش بسته و چراغ‌های جلوی آن LED است. گلگیرهای جعبه‌ای و ستون‌های سیاه شده در کنار رگه‌های زرد کنار یکپارچگی اتومبیل را بیشتر کرده و سبک ماجراجویانه این کانسپت را تقویت می‌کند.

 

احتمالا نمونه به نمایش درآمده نسخه یک به یک است یعنی پیشرانه و فضای داخلی ندارد، این را می‌شود از قضاوت روی جلوپنجره آن متوجه شد. با این حال جتور اعلام کرده که TX بر اساس معماری کونلان ساخته شده که توسط شرکت مادر یعنی چری توسعه داده شده است. همچنین پیشرانه پلاگین هیبرید آن از مدل کونپنگ است.

 

گفته می‌شود مصرف سوخت این اتومبیل تنها یک لیتر در هر 100 کیلومتر بوده و همچنین دارای سیستم چهار چرخ محرک با قف دیفرانسیل است.گفته شده جتور TX امکان پیمایش 1000 کیلومتر را فراهم می‌کند. در آینده TX به یک مدل تولیدی آفرودی تبدیل خواهد شد و در سری T جتور جایی برای خودش دست و پا خواهد کرد، برآورد جتور عرضه این اتومبیل در سال 2023 است.

 

جتور به عنوان یکی از برندهای زیرمجموعه چری شناخته شده و تاکنون مدل‌های در سگمنت شاسی‌بلند، پیکاپ و MPV داشته‌ است و هر سال یا دو مدل جدیدی به بازار عرضه می‌کند. این برند در خارج از چین هم نمایندگی داشته و پیش‌بینی‌ها از قیمتی بین 23 تا 47 هزار دلار برای جتور TX اعلام می‌کنند.

 

 

 

نظر دهید


در همین زمینه