شبکه‌های اجتماعی

هوندا سیتی
اتومیل فارسی - هوندا سیتی
آذریوردسال هوندا سیتی را به نمایشگاه خودرو مشهد آورد

 هوندا بیش از چهار دهه است که با مدل کوچک و پرطرفدار «سیتی» برای افرادی که به دنبال خودرویی کم‌مصرف، کم‌خرج و در عین حال قابل اطمینان و کارآمد هستند، یک حق انتخاب اقتصادی ارائه کرده است. هوندا سیتی که گاهی با نام هوندا «جاز» هم در بازارهای اروپایی حضور پیدا می‌کرد، از سال ۲۰۱۹ هفتمین نسل حضورش در بازار را تجربه می‌کند و حالا شرکت آذر یوردسال تصمیم گرفته تا گونه‌ی سدان این ژاپنی خوش‌نام و جذاب را به کشورمان وارد کند.

 

 

طراحی بدنه و کابین

سیتی کاملا با حال‌وهوای مدرن و امروزی دارد. خطوط برجسته‌ی روی بدنه، شکست نور و گرافیک نمای جلوی اخمو و پرتحرک که به لطف استفاده از لامپ‌های LED با آرایش تهاجمی و هواگیرهای بزرگ روی سپر ایجاد شده‌ است، کاملا به‌روز و سرزنده احساس می‌شود. سبک‌وسیاق طراحی سیتی کاملا ویژگی‌های شرق آسیایی و خصوصا تعلق آن به برند هوندا را به نمایش می‌گذارد و با آنکه در رده‌ی خودروهای اقتصادی این برند قرار می‌گیرد، اما این به معنای کم‌توجهی به جلوه‌های بصری نبوده است. حق انتخاب میان چهار رنگ سفید پلاتین، قهوه‌ای طلایی، قرمز یاقوتی و خاکستری شهاب سنگ هم جای این امید را به وجود می‌آورد که از کلیشه‌ی رنگ‌های تکراری تا حدودی فاصله بگیریم.

در کابین هم چیدمان ساده اما کارآمد دریچه‌های کولر، دکمه‌های کنترل و صفحه‌ی نمایشگر ۸ اینچی، هرچند به‌اندازه‌ی نمای خارجی جذاب و جسورانه نیستند، اما طراحی قابل قبولی را ارائه می‌کنند.

 

امکانات، تجهیزات و ایمنی

شرکت آذریوردسال رده‌ی تجهیزاتی Executive را برای واردات به کشور انتخاب کرده (که نسبت به رده‌ی Elegance مجهزتر است) که از تجهیزات ایمنی مناسبی برخوردار است. برخورداری از کیسه‌های هوای جانبی و پرده‌ای (علاوه بر دو کیسه هوای معمول)، سیستم‌های کنترل حرکت در سربالایی، کنترل پایداری و هشدار فشار تایر، ایمنی فعال بالاتری را نسبت به خودروهای داخلی به ارمغان آورده‌اند، هرچند که ترمزهای کاسه‌ای عقب این لیست خوب را با یک نقص همراه کرده‌اند. هرچند هوندا سیتی در آزمایش مؤسسات شناخته‌شده‌ای مثل euro NCAP شرکت نکرده است، اما در مؤسسه‌ی مشابه آسیایی مستقر در مالزی- ASEAN NCAP- هوندا سیتی توانسته هر ۵ ستاره‌ی ایمنی را ضمیمه‌ی کارنامه‌ی خود کند.

از لحاظ امکانات رفاهی هم وجود تجهیزاتی مثل دوربین دید عقب، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، مانیتور لمسی و موارد جزئی‌تری مثل آینه‌های برقی، کنسول صندلی‌های عقب، قابلیت تعویض دنده از اهرم کنار فرمان و کروز کنترل، مجموعا نمره‌ی قبولی را به هوندا سیتی می‌دهند. هرچند که هنوز توقعات از خودرویی در محدوده‌ی قیمت ۱.۵ تا ۲ میلیارد تومان به‌مراتب بالاتر است.

پیشرانه و توانایی‌های فنی

موتور چهار سیلندر ۱.۵ لیتری i-VTEC (کنترل هوشمند زمان‌بندی و جابه‌جایی سوپاپ‌ها) در نظر گرفته‌شده برای هوندا سیتی با ۱۲۱ اسب بخار قدرت (دور موتور ۶۶۰۰) و ۱۴۵ نیوتون متر گشتاور (دور موتور ۴۳۰۰) توان مناسبی برای به حرکت درآوردن بدنه‌ی ۱۱۸۹ کیلوگرمی دارد. در نظر گرفتن گیربکس CVT در کنار مزایا و معایب خاص خودش، به نظر مانعی برای توانایی‌های حرکتی هوندا سیتی نبوده، که گواه آن ثبت شتاب صفر تا صد کیلومتر ۱۰.۵ ثانیه‌ای است.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 

مصرف سوخت هوندا سیتی با ۶.۲ لیتر در سیکل ترکیبی هرچند خیره‌کننده نیست اما در میان موتورهای کهنه‌ی نصب‌شده بر روی خودروهای داخلی موجود در بازار کشور، رقمی خوب به حساب می‌آید.

شرکت آذریوردسال در نمایشگاه خودروی مشهد ۱۴۰۳ از نسخه‌ی وارداتی هوندا سیتی رونمایی کرد تا بازار رو به گرمی خودروهای وارداتی، خصوصا از برندهای شناخته‌شده و کهنه‌کار، داغ‌تر و جذاب‌تر شود.

 

<p>

</p>

 

 

 

 

 

 

 









نظر دهید