شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - زیکر 001 FR
1265 اسب بخار قدرت

 

تسلا S Plaid با 1020 اسب‌بخار قدرت، بیش از دو سال است که بازار خودروهای برقی پرفورمنس را در اختیار دارد اما این وضعیت با معرفی Zeek 001 FR به زودی حداقل در بازار چین تغییر پیدا خواهد کرد.


زیکر (با تلفظ صحیح چینی ژیکر) زیربند جیلی محسوب می‌شود که حالا نسخه‌ای قدرتمندتر از 001 را با پسوند FR معرفی کرده است. این خودرو که 1265 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند از ماه اکتبر به بازار چین عرضه می‌شود.


قدرتمندترین نوع زیکر 001 از دو موتور الکتریکی بهره می‌برد که 536 اسب‌بخار قدرت و 699 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. نمونه FR با چهار موتور الکتریکی silicon carbide کمی بیش از دو برابر قدرت نسبت به نسخه استاندار تولید می‌کند. همین موضوع بر روی شتاب اولیه این نمونه نیز تاثیر گذاشته و حالا می‌تواند طی مدت زمان 2 ثانیه این خودرو را از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت برساند. البته باید در نظر داشت که تسلا 0 تا 100 را در مدت زمان 1.9 ثانیه و لوسید ایر با 1234 اسب‌بخار قدرت در مدت زمان 1.8 ثانیه طی می‌کنند.


مهندسین زیکر اعتقاد دارند که زیکر 001 FR تنها در خط مستقیم سریع نیست و به لطف تورک وکتورینگ و quad e-drive می‌تواند بهترین میزان قدرت را در کسری از ثانیه به هر چرخ برساند تا در پیچ‌ها و مسیرهای گوناگون بهترین عملکرد را داشته باشد. زیکر 001 FR از قابلیت چرخ تانک نیز بهره می‌برد.


موتورهای الکتریکی زیکر 001 FR نیرو خود را از پک باتری‌ 100 کیلووات ساعت CATL Qilin می‌گیرد که به لطف سیستم الکتریکی 800 ولت پیشرفته از شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند. با این تفاسیر 10 تا 80 درصد ظرفیت باتری تنها در مدت زمان 15 دقیقه شارژ خواهد شد.


زیکر می‌گوید 001 FR مجهز به بسته ارتباط ماهواره‌ای داخلی است که امکان برقراری ارتباط با دور افتاده‌ترین نقاط را فراهم می‌کند و در سفر به طور موثری نقاطی که آنتن دهی ضعیف است را از بین می‌برد.


زیکر 001 FR از نظر ظاهری با توجه به بادی کیت اسپرت که بر کاهش وزن تمرک دارد از نسخه استاندارد متمایز می‌شود. این بادی کیت شامل سپر تهاجمی جلو، اسپلیتر برجسته جلو، ورودی‌های هوا بزرگتر، رکاب‌های جانبی، چرخ‌های بزرگتر با تایرهای پرفورمنس، اسپویلر سقفی عقب، اسپویلر ثابت عقب و سپر تهاجمی عقب با دفیوزر یکپارچه می‌شود.


زیکر 001 FR به منظور کاهش وزن و نیرو رو به پایین بیشتر از فیبرکربن بهره می‌برد که می‌توان بر روی قطعاتی همچون، اسپلیتر جلو، قاب آینه‌ها، اسپویلر و بال عقب مشاهده کرد.


زیکر می‌گوید تحویل این خودرو در ماه اکتبر صورت می‌گیرد و ظرفیت تولید آن نیز 99 خودرو در ماه است. به مالکین زیکر 001 FR برای استفاده درست آمورش داده خواهد شد. قیمت این خودرو پیش از این 137.750 دلار اعلام شده بود که از تسلا S Plaid با 147.000 دلار کمتر است.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه