شبکه‌های اجتماعی

آئودی Q6 در چین معرفی شد
اتومبیل فارسی - آئودی Q6

لوکس‌تر و بزرگ‌تر از فولکس واگن اطلس


شرکت سایک آئودی رسما از Q6 به عنوان شاسی بلند فول سایز با پیشرانه درونسوز رونمایی کرد. این خودرو که بر اساس پلتفرم MQB ساخته شده، بزرگتر از Q7 است و با توجه به شباهت نام آن با Q6 e-tron EV هیچ ارتباطی با آن ندارد.


طراحی Q6 به لطف گلگیر‌های پُف کرده، خطوط برجسته، جلوپنجره بزرگ هشت ضلعی با مش کروم و رینگ‌های 21 اینچ مشکی نمایی بسیار خشن و عضلانی است. مانند تمام خودوهای روز دنیا، Q6 نیز از چراغ‌های اصلی روی سپر و دیلایت‌های LED در بالای آنها استفاده می‌کند که توسط یک نوار نورانی به یکدیگر متصل می‌شوند. همین شکل برای چراغ‌های عقب نیز انجام شده و البته نکته جالب این نما نوشته نورانی Quattro بالای شیشه عقب است.


از نظر ابعاد، Q6 دارای طول 5099، عرض 2014 و ارتفاع 1784 میلیمتر است که از Q7 بزرگتر می‌شود. فاصله بین دو محور 2980 میلیمتر آن کوتاه‌تر از Q7 و شبیه به فولکس واگن اطلس است که سایک در بازار چین تولید می‌کند. در حالتی که صندلی‌ها خوابانده شود، فضای بار این خودرو 2398 لیتر خواهد شد.


خودرو Q6 با سه ردیف صندلی و با پیکربندی 6 و یا 7 صندلی به بازار عرضه می‌شود و کابین آن به شدت لوکس و پرمیوم طراحی شده و بالاتر از خویشاوند خود یعنی اطلس قرار می‌گیرد. این موضوع با توجه به روکش چرم صندلی‌ها با دوخت هم رنگ، صندلی‌های تنظیم شونده در 12 جهت همراه با گرمکن و سردکن به همراه ماساژور حادث شده است. در حالت شش صندلی، خریداران می‌توانند صندلی‌های ردیف دوم را به صورت تکی یا به اصطلاح خلبانی سفارش دهند.


داشبورد Q6 دارای نمایشگر پشت فرمان 12.3 اینچ، نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی 10.1 اینچ و نمایشگر لمسی 8.6 اینچ کنترل سیستم اطلاعات و سرگرمی است. از امکانات این خودرو می‌توان به امبینت لایت، تزئینات فلزی، سیستم صوتی بنگ اند اُلفسن با 14 بلندگو، جا لیوانی جمع شونده، هُلدر موبایل جمع شونده، آفتابگیر برای سرنشینان عقب و سیستم Audi AI Pro pilot از پکیج L2+ ADAS اشاره کرد.


خودرو Q6 با دو پیشرانه‌ قابل دسترس است که شامل نمونه چهار سیلندر 2 لیتر توربو 45TFSI با 262 اسب‌بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور، نمونه شش سیلندر 2.5 لیتر توربو 50TFSI با 295 اسب‌بخار قدرت و 500 نیوتن‌متر گشتاور می‌شود. شتاب صفر تا صد نمونه قدرتمند 7.3 ثانیه اعلام شده که برای یک شاسی بلند با این ابعاد عدد خوبی به حساب می‌آید. تمام مدل‌ها از گیربکس اتوماتیک، سیستم چهارچرخ محرک کواترو و سیستم تعلیق دینامیک تطبیقی DCC سود خواهند برد.


آئودی رزرو این خودرو را در چین آغاز کرده است. قیمت Q6 بسته به تریم و مدل مابین 74.127 تا 96.366 دلار خواهد بود.

 

نظر دهید