شبکه‌های اجتماعی

انتشار کاتالوگ رسمی 

 کراس‌اوور کیا سورنتو توسط کوشا خودرو در سامانه جانبازان عرضه می‌شود. شرکت کوشا خودرو با انتشار کاتالوگ رسمی کیا سورنتو از حضور این خودرو در عرضه جدید سامانه جانبازان خبر داد.

کیا سورنتو، از زمان معرفی نسل نخست خود در سال 2002، همواره یکی از محبوب‌ترین شاسی‌بلندهای بازار بوده است. نسل‌های دوم و سوم این خودرو نیز با استقبال خوبی از سوی مشتریان ایرانی روبرو شدند. با این حال، نسل چهارم سورنتو به دلایل مختلفی موفق به اخذ پلاک ملی در کشورمان نشد. نسل جدید سورنتو که از سال 2021 در بازارهای جهانی عرضه می‌شود، با طیف گسترده‌ای از پیشرانه‌های بنزینی، دیزلی و هیبریدی، گزینه‌ای متنوع برای خریداران به شمار می‌رود. این خودرو در سال 2023 با تغییراتی در طراحی روبرو شد و انتظار می‌رود نسخه به‌روزرسانی شده آن به بازار ایران عرضه شود.

 

مشخصات ظاهری کیا سورنتو

کیا سورنتو دارای ظاهری شیک و مدرن با خطوط جسورانه و زاویه‌های تیز است. جلوپنجره تهاجمی آن توسط چراغ‌های جلوی LED براق احاطه شده است. پروفیل جانبی و چرخ‌های عضلانی به ظاهر اسپرت آن کمک می‌کنند. نمای عقب دارای طراحی متمایز چراغ‌های عقب و سپر عقب برجسته است. به طور کلی، طراحی سورنتو ترکیبی از ظرافت و استحکام است و آن را به یک SUV جذاب از نظر بصری تبدیل می‌کند. اندازه و ابعاد کیا سورنتو وارداتی کوشا خودرو شامل ۴۸15 میلی متر طول، 1900 میلی متر عرض و ۱۶۹5 میلی متر ارتفاع در کنار فاصله محوری ۲۸۱۴ میلی متر است.

کابین سورنتو فضایی مدرن و مجهز را برای سرنشینان فراهم آورده است. نمایشگر بزرگ 12.3 اینچی داشبورد را به یک مرکز کنترل مدرن تبدیل کرده‌اند. در کنسول میانی، کلیدهای کنترلی مهمی همچون اتوهلد، ترمز پارک برقی و سیستم کنترل پایداری (ESP) در دسترس هستند و اهرم تعویض دنده نیز در همین قسمت قرار گرفته است. صندلی راننده برقی، سانروف پانوراما و سیستم تهویه مطبوع دوگانه از جمله امکانات رفاهی هستند که راحتی و لذت رانندگی را افزایش می‌دهند.

 

مشخصات فنی کیا سورنتو

در زیر کاپوت کیا سورنتو وارداتی کوشا خودرو شاهد حضور یک پیشرانه 2.5 لیتری تنفس طبیعی هستیم که 191 اسب بخار قدرت و 245 نیوتن‌متر گشتاور را با گیربکس اتوماتیک 8 سرعته در اختیار چرخ‌های جلویی قرار می‌دهد. مصرف سوخت این خودرو حدود 6.1 لیتر در هر 100 کیلومتر خواهد بود.

 

امکانات ایمنی و رفاهی کیا سورنتو

سیستم تعلیق مولتی لینک در محور عقب و مک فرسون در محور جلو
سیستم ترمز تمام دیسک
رینگ‌های آلومینیومی ۱۸ اینچی
مولتی مدیا ۱۲.۳ اینچی دیجیتال و کلاستر ۱۲.۳ اینچی دیجیتال
سیستم صوتی با ۶ اسپیکر مجهز به بلوتوث، اندروید اتو و اپل کار پلی
صندلی برقی ۱۰ حالته برقی با گرمکن
قابلیت تا کردن صندلی‌های ردیف دوم
فرمان تلسکوپی با قابلیت تنظیم ارتفاع
استارت کی لس و قابلیت ورود بدون کلید به کابین
کروز کنترل تطبقی
سیستم اتو استارت و اتو استاپ
سیستم تهویه مطبوع دو کاناله
سانروف
شارژر وایرلس، پورت شارژ USB
سیستم کنترل پایداری و جلوگیری از واژگونی خودرو ESC + RSC
ترمز ABS + EBD + BA
۱۰ کیسه هوا شامل ردیف جلو، زانویی، جانبی و پرده‌ای ردیف جلو و عقب
دستیار حرکت بین خطوط و هشدار خروج از خط LKA
سنسور هوشیاری راننده
سنسور پارک در سپر عقب و جلو
سنسور فشار باد لاستیک
دوربین پارک
رادار پارک در سپر عقب و جلو
رادار نقطه کور
دوربین ۳۶۰ درجه

 

نظر دهید


در همین زمینه