شبکه‌های اجتماعی

قدرت‌نمایی فرانسوی‌ها در خانه

رونمایی رسمی از شاسی‌بلند جدید دی‌اس

 مدت زیادی نیست که DS به عنوان برندی مستقل و لوکس فعالیت خود را آغاز کرده، اما در این مدت کوتاه با عرضه مدل‌های تازه و جذاب توانسته توجه بسیاری را به سوی خود جلب کند. DS 7 Crossback E-Tense که با فاصله کمی قبل از نمایشگاه پاریس معرفی شده بود به طور رسمی در این نمایشگاه رونمایی شد. این دی‌اس هیبریدی که از یک پیشرانه 200 اسب بخاری و دو موتور الکتریکی 109 اسب بخاری نیرو می‌گیرد، بازار SUVهای پرمیوم را هدف گرفته است.

DS در حرکت به سمت استفاده گسترده از الکتروموتورها در اتومبیل‌های جدید خود و توسعه نمونه‌های الکتریکی و هیبریدی در سراسر سبد محصولاتش، نسخه جدید DS 7 را با پسوند E-Tense  که برای اولین بار توسط یک مدل مفهومی در سال 2016 مطرح شد، معرفی کرده است.


مشخصات فنی
DS 7 جدید که یک شاسی‌بلند پلاگ‌این هیبریدی است از مجموع قدرت 300 اسب بخار و بیشینه گشتاور 450 نیوتن‌متر سود می‌برد که به صورت استاندارد با سامانه چهار چرخ محرک عرضه خواهد شد. پیشرانه چهار سیلندر 1.5  لیتری که به تنهایی وظیفه تولید 300 نیوتن‌متر از گشتاور کل این خودرو را بر عهده دارد با قوانین یورو 6.3 مطابقت داشته و در کنار یک جعبه‌دنده هشت 8 خودکار قرار می‌گیرد.


ظرفیت باتری
سامانه پلاگ‌این هیبریدی این اتومبیل فرانسوی به گونه‌ای طراحی شده تا بر اساس استاندارد اروپایی WLTP امکان طی مسافت 50 کیلومتری را در حالت رانندگی تمام‌الکتریکی برای آن فراهم کند. این میزان پیمایش الکتریکی به طور متوسط برای انجام سفرهای روزمره در شهرهای اروپایی کافی به نظر می‌رسد. مجموعه باتری‌های 13.2 کیلووات‌ساعتی  وظیفه ذخیره انرژی الکتریکی این خودرو را برعهده دارد و می‌تواند در حالت تمام‌الکتریکی نیروی مورد نیاز DS 7 Crossback E-Tense را برای رانندگی تا سرعت 135 کیلومتر بر ساعت تامین کند.


حالت‌های رانندگی
محصول جدید DS از حالت‌های رانندگی مختلفی برخوردار است. راننده به طور پیش‌فرض می‌تواند از حالت بدون آلایندگی تمام‌الکتریکی استفاده کند. برای برخورداری از قدرت مانور بالا و رانندگی پویاتر می‌توان گزینه اسپرت را انتخاب کرد. اگر به دنبال رانندگی متعادل با مصرف سوخت بهینه و عملکرد مناسب باشید حالت هیبرید برای شما در نظر گرفته شده است. با انتخاب گزینه 4WD می‌توان از چسبندگی بالا در شرایط نامساعد جوی و یا مسیرهایی که از سطح هموار ایده‌آلی برخوردار نیستند، سود برد.
تجربیات سیتروئن و دی‌اس در مسابقات فرمولا E که به رقابت خودروهای الکتریکی اختصاص دارد در توسعه و به کارگیری ترمزهای بازیابی انرژی به کمک این مجموعه آمده و نام آن را در این خودرو E-Save گذاشته‌اند که به مصرف بهینه‌تر سوخت آن کمک می‌کند.


عملکرد
باتری‌های این خودرو توسط شبکه استاندارد توزیع برق خانگی کشورهای اروپا یا شارژرهای سریع قابل شارژ شدن هستند. زمان شارژ با برق خانگی هشت ساعت و با شارژهای سریع دو ساعت خواهد بود.
دی‌اس مدعی است که این خودرو می‌تواند ظرف 6.5 ثانیه سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برساند. همچنین قادر خواهد بود تا مسیر مستقیم 1000 متری را در 27 ثانیه طی کند.

نظر دهید


در همین زمینه