شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - سدان جدید کرمان موتور بر پایه پلتفرم PS1

در نخستین نمایشگاه تحول صنعت خودرو

 

در نخستین نمایشگاه تحول صنعت خودرو پلتفرم‌ PS-1 کرمان موتور رونمایی شد.


کرمان موتور در نظر دارد بر اساس پلتفرم بومی و اختصاصیPS-1 خود یک سدان بنزینی، یک سدان برقی و یک خودرو کراس اوور تولید و روانه بازار کند.


طراحی سدان برقی پلتفرمPS-1 این خودروساز که در مرکز تحقیق و توسعه کرمان موتور انجام شده این خودرو را به اولین خودروی ملی کرمان موتور تبدیل خواهد کرد. سدان کرمان موتور که قرار است در اواخر سال جاری به صورت رسمی رونمایی شود، تا پایان امسال به تولید انبوه رسیده و روانه بازار خواهد شد.

 

AutomobileFarsi KermanMotor New Sedan Based on PS1 platform 2


مهم‌ترین تغییرات سدان جدید کرمان موتور نسبت به خودروی مبنا، طراحی جدید نمای جلو و عقب آن است که با همکاری یک شرکت طراحی ایتالیایی صورت گرفته است. کرمان موتور در طراحی سدان جدید و اختصاصی خود سعی کرده از المان‌های مدرن و به روز استفاده کند. کرمان موتور در نمایشگاه تحول صنعت خودرو، ماکت 1:1 سدان جدید خود را به نمایش گذاشت. این نمونه که قابلیت حرکت ندارد، احتمالا با تغییرات و بهینه‌سازی‌هایی در جزییات برای تولید آماده می‌شود.


نسخه بنزینی سدان پلتفرم PS-1 مجهز به پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی خواهد بود که توان تولید قدرت 103 تا 120 اسب بخار و گشتاور 146 نیوتن متر را خواهد داشت. انتقال قدرت از طریق جعبه دنده CVT به چرخ‌‌های جلو انجام‌ می‌شود.


علاوه بر این کرمان موتور برنامه دارد تا نسخه 5 سرعته دستی را هم برای این سدان بر اساس پلتفرمPS-1 تولید و عرضه کند. پس از عرضه نسخه بنزینی قرار است که نسخه تمام برقی این خودرو نیز معرفی شود. نسخه برقی سدان اختصاصی کرمان موتور با همکاری گروه مپنا طراحی و تولید شده و در حال سپری کردن مراحل آزمایش است. کرمان موتور این خودرو را نیز در نمایشگاه تحول صنعت خودرو به نمایش گذاشته است.


سامان فیروزی، مدیرعامل کرمان موتور در جمع خبرنگاران تخصصی صنعت خودرو در خصوص جایگاه‌های شارژ برای خودروهای برقی اعلام کرد: قرار است در فاز نخست در فواصل 250 کیلومتر در مسیرهای اصلی جایگاه‌های شارژ سریع برای خودروهای الکتریکی تعبیه شود.

 

AutomobileFarsi KermanMotor New Sedan Based on PS1 platform 3

 

نظر دهید