شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - داج چلنجر SRT Demon 170
شتاب صفر تا صد 1.7 ثانیه‌ای

 

سال گذشته در هفته داج، این شرکت اعلام کرد با معرفی 7 نسخه تولید محدود و خاص به زندگی چلنجر بنزینی پایان خواهد داد. معرفی 6 نسخه از این ماسل کار بی‌نظیر طی هفته‌های متوالی انجام شد اما آخرین نسخه که به گفته داج خاص‌ترین و قدرتمند‌ترین آنها نیز به حساب می‌آید به زمان دیگری موکول شد. پس از وقفه طولانی و تعویق در رونمایی، سر انجام آخرین نمونه از چلنجر نیز معرفی شد.


این نسخه که Dodge Challenger SRT Demon 170 نام دارد از پیشرانه 8 سیلندر 6.2 لیتر سوپرچارجر آشنا بهره می‌برد که با سوخت E85، 1025 اسب‌بخار قدرت 1293 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه با سوخت E10 نیز 900 اسب‌بخار قدرت و 1098 نیوتن‌متر گشتاور تولید خواهد کرد. این میزان نیرو و قدرت توسط گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.


در شرایطی که دیمن 170 از سوخت E85 استفاده ‌کند، 1025 اسب‌بخار قدرت باعث می‌شود تا این خودرو طی مدت زمان 1.6 ثانیه از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت برسد. با تایید NHRA، زمان ثبت شده در مسیر یک چهارم مایل برای این ماسل کار 8.9 ثانیه با بیشینه سرعت 243 کیلومتر بر ساعت است. 170 در کنار نام این خودرو نشان دهنده عدد شناسایی اتانول و همچنین اشاره به Hellephant C170 دارد.


برای دستیابی به این اعداد، داج بسیاری از قطعات این پیشرانه را تغییر داده است. تنها قطعه‌ای که از پیشرانه استاندارد باقی مانده میل بادامک به حساب می‌آید. حجم سوپرچارجر از 2.7 لیتر به 3 لیتر و بدنه دریچه گاز از 92 میلی‌متر به 105 میلی‌متر افزایش پیدا کرده تا در کنار بوست 21.5 psi بتواند این شیطان جهنمی را از بند آزاد کند.


دیمن 170 از مدیریت هوشمند پیشرانه بهره می‌برد که می‌تواند درصد اتانول موجود در بنزین را تشخیص دهد. با وجود این سیستم زمان سوخت رسانی و جرقه زنی برای بهترین پرفورمنس پیشرانه تنظیم می‌شود. یک نمایشگر داخل کابین وجود دارد که نسبت اتانول را نشان می‌دهد و باید بدانید که برای دستیابی به 1025 اسب‌بخار قدرت، درصد آن باید بیش از 65 باشد.


داج برای مشتریانی که می‌خواهند با این خودرو در مسابقات درگ شرکت کنند توسط Dodge Direct Connection اکسسوری‌هایی مانند harness bar، چتر نجات و حذف صندلی‌های عقب را در نظر گرفته است.


به صورت استاندارد زیر خودرو دیمن 170 از تایر‌های Mickey Thompson ET Street R drag radials به سایز 315/50R17 در عقب و 245/55R18 در جلو استفاده می‌کند اما اگر شرایط برای این تایر‌ها فراهم نباشد، بسته اختیاری تایر‌های ساده نیز موجود خواهد بود. برای کاهش وزن خریداران می‌توانند از بسته اختیاری فیبرکربن و آلومینیوم فورج کاری شده استفاده کنند.


سیستم تعلیق دیمن 170 از کمک فنر‌های تطبیقی Bilstein تشکیل شده که قسمت عقب را 0.39 اینچ افزایش می‌دهد. تنظیمات درگ مود باعث می‌شود تا دیمن 170 در جلو ثبات و سفتی بیشتر داشته باشد و در عین حال تعلیق در قسمت عقب نرم‌تر شود.

 


از نظر ظاهری، چهره این خودرو از دیمن اصلی الهام گرفته شده اما فاقد گلگیر پهن است که وزن آن را 16 پوند کاهش می‌دهد. نشانگر دیمن حالا چشمانی زرد رنگ دارد که همراه با عدد 170 نشانگر اتانول است. دیمن 170 از 14 رنگ بدنه بهره می‌برد که شامل B5 Blue, Plum Crazy purple, Sublime green می‌شود. این رنگ‌ها تماما با کاپوت ساتن مشکی، هود مشکی روی کاپوت و یا سقف مشکی عرضه خواهند شد.


خریداران می‌توانند برای کاهش وزن دیمن 170 را تنها با صندلی راننده پارچه‌ای بدون ردیف عقب، بدون موکت صندوق عقب، عایق صدا و سیستم صوتی سفارش دهند. اما برای افرادی که خواهان تجمل هستند، صندلی‌ها از جنس چرم و آلکانترا، گرمکن و سردکن، گرمکن فرمان و سیستم صوتی 18 بلندگو خواهند بود. سانروف به صورت سفارشی نصب می‌شود.


داج تنها 3.300 دستگاه از این خودرو تولید خواهد کرد که 3 هزار دستگاه برای آمریکا و 300 دستگاه برای کانادا برنامه ریزی شده و قیمت آن قبل از هزینه حمل 96.666 دلار است.

 

نظر دهید