شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - مرسدس بنز CLE
زودتر از موعد

 

به نظر می‌رسید این روز را هیچگاه نیاید اما مرسدس بنز بالاخره CLE را زودتر از موعد در دو نسخه کوپه و کابریولت معرفی کرد. مرسدس با معرفی CLE عملا C و E کوپه را حذف و این مدل را جایگزین آن می‌کند. از نظر ابعاد مرسدس بنز CLE فاصله بین دو محور 2865 میلی‌متر و یکسان با C کلاس سدان دارد اما از نظر طول کلی با 4851 میلی‌متر از نسخه سدان 101 میلی‌متر کشیده‌تر است. با این اوصاف این نمونه 165 میلی‌متر از C کوپه، 15 میلی‌متر از E کوپه کشیده‌تر اما 27 میلی‌متر از نسخه لانگ بازار چین کوتاه‌تر خواهد بود.


قوای محرکه CLE 450 4Matic از نوع شش سیلندر 3 لیتر توئین توربو است که 375 اسب‌بخار قدرت و 500 نیوتن‌متر گشتاور دارد. این میزان نیرو و گشتاور توسط گیربکس 9 سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ‌ مرسدس بنز CLE منتقل می‌شود. مدل پایه در آمریکا با نام CLE 300 4Matic خواهد بود که از پیشرانه چهار سیلندر 2 لیتر توربو در کنار سیستم هایبرید خفیف بهره می‌برد که 255 اسب‌بخار قدرت و 399 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس و سیستم چهارچرخ در این نمونه از مرسدس بنز CLE با نسخه قدرتمندتر یکسان است.


نسخه کوپه مرسدس بنز CLE نسبت به سدان 15 میلی‌متر به زمین نزدیک‌تر شده و از تعلیق چهار اتصالی در جلو و مولتی لینگ در عقب بهره می‌برد. در کنار این سیستم تعلیق، مرسدس تعلیق اسپرت را نیز به صورت استاندارد در نمونه 6 سیلندر و اختیاری همراه با پکیج AMG در نمونه 4 سیلندر ارائه می‌کند.

مرسدس بنز CLE کوپه


از نظر طراحی مرسدس بنز CLE ویژگی‌های مشترک و یکسانی با C کلاس سدان جدید دارد و تنها در جزئیاتی مانند ستون A شیب‌دار، اوورهنگ کوتاه جلو، اوورهنگ بلند عقب و گلگیر‌های بزرگ‌تر با یکدیگر متفاوت می‌شوند.


مانند نمای خارجی، نمای داخلی مرسدس بنز CLE نیز یک کپی کربنی از C کلاس است. نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی 12.3 اینچ و نمایشگر 11.9 اینچ پشت فرمان نقطه مشترک این کابین به حساب می‌آید. صندلی‌های جلو متفاوت هستند و از امکانات ویژهای مانند اسپیکر‌های پرمیوم برمستر در پشت سری‌ها بهره می‌برند. برای اولین بار در محصولات مرسدس، دسترسی به ردیف عقب از طریق ضامنی که کنار پشت سری قرار گرفته و از چرم ناپا پوشیده شده امکان پذیر می‌شود. نسخه کوپه اوایل سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.


زمان نسخه کانورتیبل مشخص نیست و نمونه‌های AMG این دو نیز در حال توسعه هستند.

 مرسدس بنز CLE کابریولت 

 

نظر دهید


در همین زمینه