شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - بی وای دی Yangwang R1
پرمیوم و کاربردی

 

زیربرندسازی در چین امری کاملا طبیعی است. برند‌های بزرگی مانند چری، گریت وال، جیلی، اف ای دبلیو، سایک و بایک طی سال‌های گذشته زیر برند‌های اقتصادی و لوکس خود را برای مقاصد مختلفی معرفی کرده‌اند. حالا بی وای دی نیز به این جمع پیوسته و تولید محصولات پرمیوم خود را تحت برند یانگ‌ونگ انجام خواهد داد. اولین محصولی که تحت این زیر برند معرفی خواهد شد، شاسی بلند الکتریکی R1 است که دیروز پنجشنبه ساعت 3 بعد از ظهر به وقت چین به صورت رسمی معرفی شد.


این شاسی بلند جدید در دو نوع EV و PHEV با حداکثر 650 اسب‌بخار قدرت و به صورت چهارچرخ محرک تولید خواهد شد. در بالاترین تریم‌، R1 به فرمان پذیری چرخ‌های عقب با قابلیت مانور خرچنگی مجهز شده تا بتواند در مسیر‌های بیراهه بهترین پرفورمنس را در اختیار راننده قرار دهد. R1 به لطف شاسی مجزا از بدنه در بین جوانان و ثروتمندان چینی که می‌خواهند پس از یک هفته طولانی به بیرون از شهر بروند و آفرود جذابی را تجربه کنند محبوب خواهد شد. خریداران می‌توانند Yangwang R1 را در دو نسخه 5 و 7 نفره ابتیاع کنند.


وانگ چوانفو مدیرعامل BYD در مراسمی که به مناسبت تولید 3 میلیون دستگاه NEV برگزار شده بود اعلام کرد: «BYD در حال توسعه یک فناوری جدید با نام black technology است که آن را برای اولین بار بر روی این خودرو عرضه می‌شود.»


تنها چند عکس از این خودرو منتشر شده که در یکی از آنها نمای رو به رو به صورت کامل مشخص است. این نما به واسطه فرم عجیب جلوپنجره که در کناره‌ها از LED تشکیل شده بسیار عجیب و غریب جلوه می‌کند و می‌توان گفت زیبا نیست. نمای عقب از نمای جلو عجیب‌تر به نظر می‌رسد و عکسی که در تاریکی منتشر شده نشان می‌دهد که همان فرم LED های ریز در عقب به همراه نوار‌های نورانی که نقش چراغ عقب را ایفا می‌کنند تکرار شده است.


ارتفاع از سطح زمین، آینه‌های بزرگ، سه برجستگی بر روی سقف، رادارهای LiDAR، سیستم‌های کمکی رانندگی و پوشش لاستیک زاپاس از دیگر ویژگی‌های این شاسی بلند به حساب می‌آید. طبق شنیده‌ها این خودرو قیمتی معادل 322.219 دلار دارد که با این احتساب، گرانقیمت‌ترین BYD تولید شده لقب خواهد گرفت.

 

نظر دهید


در همین زمینه