شبکه‌های اجتماعی

نسل جدید DS 4 به طور رسمی معرفی شد
AutomobileFa - 2022 DS 4

 توسعه بر اساس پلتفرم جدید EMP2

 

 

با گذشت بیش از 2 سال از توقف تولید DS 4، این خودروساز فرانسوی نسل جدید این اتومبیل را معرفی کرد. DS 4 جدید یک‌ هاچ‌بک مدرن است که به طور مستقیم برای رقابت با آئودی A3، مرسدس بنز کلاس A و حتی چند کراس‌اوور از جمله مرسدس بنز GLA، ب‌ام‌و X2 و لکسوس UX عرضه شده است.

DS 4 جدید که محصولی پریمیوم در سگمنت C خواهد بود، به طور کامل بر اساس پلتفرم جدید EMP2 توسعه یافته است. همانطور که از تصاویر این مدل پیدا است، طراحی خارجی بسیار گیرا و جذاب و الهام گرفتن از مفهوم Aero Sport Lounge در طراحی این مدل بسیار مشهود است. جالب است بدانید که طراحان DS درباره فلسفه طراحی این محصول گفته‌اند که DS 4 جدید برای مشتریانی که علاقمند به دو کلاس هاچ‌بک‌ها و کراس-کوپه‌ها هستند طراحی شده است. چراغ‌های جلوی جدید Matrix LED Vision شرکت DS است که با ترکیب نورهای جهت‌دار روشنایی وسیعی را ایجاد می‌کند از دیگر ویژگی‌های ظاهری این مدل است.

 

فضای داخلی کابین DS 4 جدید بسیار مدرن و متناسب با خط مشی جدید این شرکت در طراحی محصولاتش ساخته و پرداخته شده است. یک صفحه نمایش 10 اینچی لمسی با رابط کاربری جدید و قابلیت کنترل توسط صدا و تشخیص فرامین حرکتی و دریچه‌های مرکزی مخفی سیستم تهویه مطبوع را باید از دیگر ویژگی‌های کابین DS 4 جدید دانست. مشتریان همچنین می‌توانند چرم‌های ناپا و پوشش آلکانتارا برای صندلی‌های ساخته شده از فوم با چگالی بالا و تریم چوب قهوه‌ای و کربنی را برای تزئین فضای داخل کابین انتخاب کنند.

 

DS 4 جدید یک‌ هاچ‌بک مدرن است که به طور مستقیم برای رقابت با آئودی A3، مرسدس بنز کلاس A و حتی چند کراس‌اوور از جمله مرسدس بنز GLA، ب‌ام‌و X2 و لکسوس UX عرضه شده است.

 

استلانتیس، اتحادی که به تازگی از ادغام گروه PSA و FCA شکل گرفته است برای DS 4 جدید طیف وسیعی از ویژگی‌های فنی که معمولا در اتومبیل‌های لوکس یافت می‌شود را در نظر گرفته است. از جمله این موارد می‌توان به سیستم تعلیق اسکن اکتیو که با استفاده از یک دوربین مسیر پیش رو را اسکن کرده و سیستم تعلیق را متناسب با ناهمواری‌های مسیر تنظیم می‌کند، سامانه هدآپ دیسپلی جدید با قابلیت نمایش مجازی اطلاعات در فاصله 4 متری از شیشه جلو و سیستم کمکی راننده سطح 2 اشاره کرد.

 

 

      بخوانید >  استلانتیس، چهارمین گروه بزرگ خودروسازی جهان متولد شد

 

 

DS 4 جدید در بخش قوای فنی دارای طیف قابل قبولی از پیشرانه‌های بنزینی، دیزلی و پلاگ‌این هیبرید خواهد بود. مدل پلاگین هیبریدی که  DS 4 E-Tense نام دارد به یک پیشرانه بنزینی 4 سیلندر 1.6 لیتری توربوشارژ با توانایی تولید 178 اسب‌بخار قدرت همراه با یک موتور الکتریکی 108 اسب بخاری و باتری یون لیتیومی 12.4 کیلووات ساعتی مجهز است. DS ادعا می کند که که این مدل در حالت کاملا برقی توانایی پیمایش بیش از 48 کیلومتر را بر اساس سیلک استاندارد WLTP دارد.

نسخه‌های بنزینی DS4 جدید با پیشرانه‌های PureTech توانایی تولید 128، 177 و 222 اسب بخار را دارا هستند در حالی که نسخه‌ دیزلی BlueHDi همراه با پیشرانه 128 اسب بخاری عرضه خواهد شد. لازم به ذکر است که تمامی نسخه‌های DS 4 جدید با جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک عرضه خواهند شد.

 

DS 4 جدید هم در نسخه هاچ‌بک و هم در نسخه کراس راهی بازارهای هدف خواهد شد. البته نسخه کراس DS 4 جدید ارتفاع بیشتری نخواهد داشت و تنها تزئینات ظاهری همچون روف‌رک (باربند)، نوارهای تزئینی سیاه رنگ و حالت‌های تازه‌ای از سیستم کنترل کشش را به همراه خواهد داشت. فروش DS 4 جدید در سه ماهه چهارم سال 2021 در سراسر اروپا آغاز خواهد شد.

 

نظر دهید