شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - یانگ‌ونگ U8
کاپیتان بی‌وای‌دی 

 

چند روز قبل بی‌وای‌دی با انتشار چند عکس خبر از معرفی محصولی جدید از زیربرند پرمیوم خود با نام یانگ‌ونگ در روز پنجشنبه داد و حالا این شاسی بلند الکتریکی و لوکس به صورت رسمی معرفی شد.


در نگاه اول، فرم کلی این شاسی بلند به لندروو دیفندر شباهت دارد و تصور می‌شود که طراحان بی‌وای‌دی از آن الهام گرفته‌اند. اما در جزئیات این قضیه کاملا متفاوت است و مواردی مانند فرم چراغ‌های جلو، جلوپنجره نورانی، گلگیر‌های مربعی، رینگ‌های 20 اینچ، دستگیره درهای مخفی، روکش چرخ زاپاس شش ضلعی عقب و چراغ‌های آینده‌نگرانه LED عقب که مجزا از یکدیگر هستند استایل خاص یانگ‌ونگ را نشان می‌دهد. بی‌وای‌دی U8 بر روی شاسی مستقل نردبانی و پلتفرم Yisifang شرکت بی‌وای‌دی توسعه پیدا کرده و از طول 5300 و فاصله بین دو محور 3050 میلی‌متر بهره می‌برد.


این شاسی بلند از چهار موتور الکتریکی بهره می‌برد که هر موتور بازه قدرتی مابین 295 تا 322 اسب‌بخار و گشتاور 320 تا 420 نیوتن‌متر تولید می‌کند که در مجموع چیزی حدود 1180 تا 1288 اسب‌بخار قدرت و 1280 تا 1680 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار راننده قرار می‌دهد. این میزان خروجی باعث می‌شود تا بی‌وای‌دی U8 در مدت زمان 8 ثانیه از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. با داشتن سیستم الکترونیکی تورک کانورتر، سیستم چهارچرخ محرک این خودرو 100 برابر سریع‌تر از هر سیستم AWD دیگر خواهد بود و علاوه بر این بی‌وای‌دی اعلام کرده که این شاسی بلند به قابلیت چرخش 360 درجه و حرکت خرچنگی نیز مجهز است. مودهای رانندگی مختلف برای آفرود و قابلیت حرکت با سرعت 120 کیلومتر بر ساعت با تایر پنچر نیز از دیگر ویژگی‌های این پرچمدار چینی به حساب می‌آید. موتور‌های یانگ‌ونگ تماما از استاندارد IP86 بهره می‌برند که در برابر باد و خاک مقاوم هستند و این اجازه را می‌دهند که این شاسی بلند تا حد معقولی را در آب شناور بماند.


عکس‌های کابین منتشر نشده اما پیش از این در عکس‌های جاسوسی، نمایشگر دیجیتال پشت فرمان و نمایشگر بزرگ سیستم اطلاعات و سرگرمی در مرکز دیده شده بود.


در نشست خبری، بی‌وای‌دی قیمت محصولات برند یانگ‌ونگ را در بازه 116.272 تا 218.011 دلار اعلام کرده و هنوز به صورت رسمی عددی را برای U8 منتشر نکرده‌اند. رسانه‌های چینی قیمت را 145.340 دلار تخمین می‌زنند که نصف مرسدس بنز G کلاس با قیمت 274.984 است.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه