شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - فولکس‌واگن ID.7 GTX
وضعیت نامشخص در ایالات متحده

فولکس‌واگن به دلیل کاهش تقاضا برای خودروهای الکتریکی، عرضه سدان الکتریکی ID.7 خود را در آمریکای شمالی به تاخیر انداخته است، اما عرضه نسخه‌های موردانتظار این مدل در اروپا به سرعت پیش می‌رود. رقیب تسلا مدل۳ که بیش از ۶ ماه است در اروپا به فروش می‌رسد، در این تابستان صاحب نسخه جدید و اسپرت GTX خواهد شد.

این بدان معنا است که دو مدل GTX در دسترس خواهند بود، زیرا سدان مشاهده‌شده در اینجا در کنار نسخه GTX Tourer که در مارس رونمایی شد به فروش خواهند رسید. این نسخه از همین پیشرانه سدان اما در قالبی کاربردی‌تر استفاده می‌کند.

 

عملکرد و مشخصات فنی فولکس‌ واگن ID.7 GTX

فولکس‌واگن ID.7 که طراحی نسبتا ساده‌ای دارد، تا الان در اروپا فقط با یک پیشرانه ۲۸۲ اسب بخاری که چرخ‌های عقب را به حرکت در می‌آورد، در دسترس بوده است. اما نسخه GTX یک پیشرانه در جلو اضافه می‌کند و قدرت خروجی این نسخه تمام چرخ متحرک را به ۳۳۵ اسب بخار می‌رساند.

البته این افزایش قدرت زیادی نیست و مطمئنا کسانی را که امیدوار بودند مدل مفهومی ID.X Performance ۵۵۰ اسب بخاری سال گذشته به تولید برسد، ناامید می‌کند. به همین دلیل، فولکس‌واگن ID.7 GTX شتابی مانند تسلا مدل 3 Performance ارائه نمی‌دهد. فولکس‌واگن می‌گوید رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در این نسخه کمتر از ۶ ثانیه طول می‌کشد، در حالی که این رقم در نسخه دیفرانسیل‌عقب استاندارد نزدیک به ۶.۵ ثانیه است.


حداکثر نرخ شارژ ۲۰۰ کیلووات نیز فولکس‌واگن ID.7 GTX را پشت سر برخی رقبا قرار می‌دهد، اما این عملکرد هنوز بهتر از حداکثر ۱۷۵ کیلوواتی است که توسط مدل‌های دیگر خانواده ID ارائه می‌شود و به صاحبان این امکان را می‌دهد تا باتری‌های ۸۶ کیلووات ساعتی خود را از ۱۰ تا ۸۰ درصد در «کم‌تر از ۳۰ دقیقه» پر کنند.

 

نمای بیرونی و طراحی فضای داخلی فولکس‌ واگن ID.7 GTX

عناصر ظاهری پرفورمنس‌محوری که تیم طراحی فولکس‌واگن برای متمایز کردن GTX از دیگر نسخه‌های ID.7 اضافه کرده، چندان برجسته و چشمگیر نیستند و در بهترین حالت، نامحسوس و جزئی محسوب می‌شوند. خبری از بال بزرگ درب صندوق یا اسپلیتر جلویی که کانسپت ID.X Performance را جذاب کرده بود نیست. در عوض، می‌توانید به جلوپنجره مشبک، چرخ‌های ۲۰ اینچی (چرخ‌های ۲۱ اینچی نیز اختیاری هستند.) نشان‌های کوچک GTX در زیر هر آینه جانبی، سقف و ستون‌های سیاه و چراغ‌های ماتریسی IQ.Light LED توجه کنید.


در فضای داخلی فولکس‌واگن ID.7 GTX، صندلی‌های اسپرت با ترکیبی از پارچه ساده و میکروفلیس ArtVelours Eco، فرمان اسپرت با دوخت قرمز و تجهیزاتی مانند نورپردازی پس‌زمینه با ۳۰ رنگ (که در نسخه‌های معمولی ID.7 هزینه اضافی دارد.) دیده می‌شود. صفحه‌ نمایش لمسی ۱۵ اینچی و سیستم هدآپ دیسپلی (HUD) در مدل‌های اروپایی ID.7 استاندارد هستند و به خوبی کار می‌کنند.

نسخه‌های سدان و واگن فولکس‌واگن ID.7 GTX در این تابستان در اروپا به فروش می‌رسند، اما آینده آن‌ها در آمریکای شمالی نامشخص است. نسخه استاندارد فولکس‌واگن ID.7 هنوز در این بازار عرضه نشده و اکنون به دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار برای خودروهای الکتریکی، عرضه آن به تعویق افتاده است. با فرض این موضوع که قرار است بالاخره این مدل در آمریکا عرضه شود، می‌دانیم که پیشرانه ۲موتوره GTX در کنار یک نسخه ارزان‌تر تک‌موتوره فروخته خواهد شد اما احتمالا خبری از نام و نشان GTX نخواهد بود.

فولکس‌واگن پیش از این گفته بود که قصد دارد برندینگ GTX که برای مدل‌های الکتریکی جدید و جذاب خود احیا کرده بود را به صورت جهانی حذف کند. در واقع زمانی که مدل فولکس‌واگن ID.Buzz GTX اخیرا با همین پیشرانه ۳۳۵ اسب بخاری ID.7 معرفی شد، شاخه ایالات متحده برند گفت که نسخه احتمالی مشابه برای این بازار را با نام GTX عرضه نخواهد کرد. در هر صورت، زمان وداع دوباره با این نشان رسیده و به نظر می‌رسد که این بار باید برای همیشه با محصولاتی که نام GTX را یدک می‌کشند خداحافظی کنیم.

نظر دهید


در همین زمینه