شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - ب‌ام‌و X5 25 AE
به مناسبت ۲۵ سالگی محصول

به نظر می‌رسد همین دیروز بود که ایده یک «سری ۵» بر روی استیلت‌ها یک مفهوم بیگانه بود. با این حال و پس از گذشت ۲۵ سال، ب‌ام‌و X5 ثابت کرده است که یکی از مهم‌ترین مدل‌ها در خط تولید خودروساز باواریایی است. با هدف جشن گرفتن این دستاورد مهم، ب‌ام‌و مدل مخصوص جدید X5 Silver Anniversary Edition را معرفی کرده است که بر اساس مدل X5 xDrive40i ۲۰۲۵ ساخته شده اما تمرکز بیشتری روی قابلیت‌ها و توانایی‌های آف‌رودی دارد.

 

بررسی تغییرات و ویژگی های مخصوص ب ام و X5 Silver Anniversary Edition

با اینکه ب‌ام‌و X5 Silver AE یک مدل «نقره‌ای» سالگرد است، اما این نسخه ویژه به طرز شگفت‌آوری دارای عناصر نقره‌ای کمی است! همچنین، ب‌ام‌و با رنگ‌آمیزی خودرو به رنگ خاکستری یک فرصت را از دست داده است. این رنگ یک رنگ خاص BMW Individual به نام Lime Rock Grey metallic است. با استفاده از تریم Extended Shadowline استاندارد، که شامل تریم تیره‌تر بر روی دور پنجره‌ها، ریل‌های سقفی، ورودی‌های هوای نصب شده بر روی گلگیرها و جلوپنجره روشن است، عناصر نقره‌ای حتی کم‌تری هم مشاهده می‌شوند.

در فضای داخلی ب‌ام‌و X5 Silver AE امکان انتخاب بین چرم سنسافین مشکی، قهوه‌ای یا سیلورستون یکی را انتخاب کنید. همچنین، صندلی‌های ورزشی و همان تریم فیبر کربنی که معمولا برای مدل‌های X5 M Competition و X5 M60i استفاده می‌شود هم موجود است.



ب‌ام‌و این مدل را به عنوان مدل Sport یا M Sport معرفی نمی‌کند؛ بلکه از هر دو بسته وام می‌گیرد. بنابراین شما چرخ‌های دو رنگ ۲۰ اینچی M Star-spoke از بسته M Sport را دریافت می‌کنید، در حالی که سپرها قطعات آلومینیومی تزیین شده از طراحی Sport هستند. گفته می‌شود که دومی در مقایسه با X5 M Sport الهام گرفته از موتوراسپورت، بیشتر به آفرود گرایش دارد.
ب‌ام‌و X5 Silver Anniversary Edition به صورت استاندارد با بسته xOffroad BMW عرضه می‌شود. مشابه سیستم Terrain Response لندروور، بسته آف‌رود یک سیستم مدیریت هوشمند چهار چرخ محرک را اضافه می‌کند که می‌تواند از طریق یک پنل کنترل با سطوح مختلف و سخت مقابله کند. این سیستم چندین عملکرد از جمله نقاط تعویض دنده، نقشه‌برداری از دریچه گاز و کنترل کشش را برای هماهنگی هر چه بهتر و سریع‌تر با این سطوح بهینه‌سازی می‌کند.

بسته xOffroad بر روی هیچ مدل دیگری از سری ب‌ا‌م‌و X5 به صورت استاندارد عرضه نمی‌شود. موضوعی که قابل درک است چون در واقع تعداد کمی از خریداران X5 هستند که به آف‌رود سواری با آن می‌پردازند. با این حال، این بسته دارای ویژگی‌های مفیدی است که باعث می‌شود شاسی‌بلند محبوب ب‌ام‌و در برخی از شرایط آف‌ر‌‌‌‌ود ملایم، توانمندتر باشد.

علاوه بر سیستم مدیریت 4WD پیشرفته، ب‌ام‌و X5 Silver Anniversary Edition همچنین از سیستم تعلیق هوایی دو محور، قفل دیفرانسیل مکانیکی عقب و صفحات محافظ زیر بدنه بهره می‌برد. البته که این موارد به صورت استاندارد عرضه نمی‌شوند، اما ب‌ام‌و مایل است تخفیفی بر روی لاستیک‌های آف‌رود General Grabber مخصوص تمام سطوح که در نمایندگی آن‌ها خریداری و نصب شده باشد، ارائه دهد.

این تخفیف ممکن است کمی مفید باشد چون ب‌ام‌و X5 Silver Anniversary Edition به تنهایی چندان ارزان نیست و ۷۹ هزار و ۹۰۰ دلار قیمت دارد که ۱۱۷۵ دلار هزینه ارسال و تحویل نیز به آن اضافه می شود. ب‌ام‌و به شکل کاملا مبهمی گفته که «تقریبا» هزار دستگاه از این نسخه مخصوص تولید خواهد شد و انتظار می‌رود که فرآیند تولید انبوه نیز از ماه آگوست آغاز شود.

نظر دهید