شبکه‌های اجتماعی

اولین کراس‌اوور تمام الکتریکی ب‌ام‌و معرفی شد
اتومبیل فارسی - ب‌ام‌و iX3

 

با ویژگی‌های ب‌ام‌و iX3 آشنا شوید

ب‌ام‌و اولین کراس‌اوور تمام الکتریکی خود را با نام iX3 معرفی کرد.

 

این کراس‌اوور بسیار شبیه به مدل مفهومی با همین نام است که در سال 2018 به نمایش گذاشته شده بود. یکی از ویژگی‌های بسیار مهم آن استفاده از رینگ‌هایی است که تاثیر بسیاری در آیرودینامیک آن داشته‌اند. به کمک این رینگ‌ها، ضریب درگ iX3 به عدد 0.29 رسیده است. لازم به ذکر است که بسته بودن جلوپنجره و استفاده از یک صفحه مسطح در زیر خودرو نیز در دستیابی به این رقم خیره‌کننده برای ضریب درگ موثر بوده‌اند. 

 

ب‌ام‌و iX3 به یک موتور الکتریکی مجهز شده است که قادر به تولید 282 اسب‌بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور است. توان تولیدی این پیشرانه تنها به محور عقب منتقل خواهد شد و تاکنون این خودروساز باواریایی خبری از عرضه نسخه مجهز به سامانه 4 چرخ محرک xDrive منتشر نکرده است. با موتور الکتریکی در نظر گرفته شده برای iX3، این کراس‌اوور قادر است در مدت زمان 6.8 ثانیه به مرز سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد. همچنین بیشینه سرعت این اتومبیل روی 180 کیلومتر در ساعت محدود شده است تا مصرف انرژی بیش از حد افزایش نیابد.

 

منبع انرژی در نظر گرفته شده برای این موتور الکتریکی یک بسته باتری 80 کیلووات ساعتی است که به کمک آن iX3 قادر به پیمایش بیشینه مسافت 460 کیلومتر با یک بار شارژ کامل است. این کراس‌اوور ب‌ام‌و به سیستم شارژ سریع مجهز شده است. میزان شارژ باتری‌های iX3 به کمک شارژ سریع 150 کیلوواتی در مدت زمان 34 دقیقه از صفر به 80 درصد خواهد رسید و بر اساس اعلام رسمی شرکت ب‌ام‌و،  تنها با 10 دقیقه شارژ کردن باتری‌های iX3 می‌توان مسافت 100 کیلومتر را طی کرد.

 

قرار است این کراس‌اوور تمام الکتریکی در کشور چین در کارخانه‌ای که با سرمایه‌گذاری مشترک ب‌ام‌و و برلیانس ساخته شده تولید شود.

 

نظر دهید