شبکه‌های اجتماعی

مشخصات فنی و امکانات کیا K8 (جانشین کیا کادنزا) اعلام شد
اتومبلی فارسی - کیا K8

مدرن، ایمن و پرقدرت

 

 

پس از انتشار تصاویر خارجی و فضای داخلی کابین کیا K8، حال این خودروساز کره‌ای مشخصات فنی کاملا این محصول خود را که جایگزینی برای کیا کادنزا خواهد بود اعلام کرده است. 

 

کیا K8 به یک پیشرانه 3.5 لیتری V6 با توانایی تولید قدرت 295 اسب بخار قدرت مجهز خواهد بود. این پیشرانه تنها یکی از گزینه‌های موجود برای K8 خواهد بود و در کنار آن یک نسخه 4 سیلندر 2.5 لیتری با قدرت 195 اسب بخار نیز در دسترس است. علاوه بر این، کیا برای K8 یک پیشرانه 3.5 لیتری LPI نیز در نظر گرفته است که 236 اسب بخار قدرت تولید می‌کند البته کیا قرار است در اواخر سال 2021 پیشرانه جدید 4 سیلندر 1.6 لیتری توربوشارژ خود را نیز معرفی کند.

توان تولید این پیشرانه‌ها از طریق جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل خواهد شد که به گفته کیا این جعبه‌دنده تا 6 درصد باعث کاهش مصرف سوخت موتورهای V6 می‌شود.

 

 

       بخوانید >  عکس‌ها و ویژگی‌های کابین کیا K8 منتشر شد

 

 

یکی از بزرگ‌ترین مزایای کیا K8 جدید نسبت به نسخه‌های قبلی خود اضافه شدن سامانه 4 چرخ محرک است. به طور انحصاری برای مدل بنزینی 6 سیلندر 295 اسب بخاری، یک سیستم AWD مبتنی بر محور جلو به صورت استاندارد وجود خواهد داشت.

سیستم تعلیق با قابلیت تنظیم الکترونیکی، افزایش نسبت دنده‌ها و عایق‌بندی بهتر کابین از دیگر ویژگی‌های کیا K8 است.

 

از جمله تجهیزات رفاهی و ایمنی در دسترس در کیا K8 می‌توان به سیستم تهویه و گرمکن صندلی‌ها، سیستم تهویه مطبوع هوشمند با فیلتر هوا، صفحه نمایش 12.3 اینچی برای سامانه سرگرمی و همچنین صفحه نمایش 12.3 اینچی برای نشانگرهای پشت فرمان، سیستم کمکی نمایش علائم راهنمایی و رانندگی روی شیشه جلو، کنترل ادوات داخل کابین با فرامین صوتی، سیستم صوتی حرفه‌ای با 14 بلندگو، سامانه پیشگیری از تصادف، کروز کنترل هوشمند و... اشاره کرد.

 

پیش‌فروش کیا K8 در کره جنوبی آغاز شده و همانطور که پیش‌تر نیز گفته شد کیا برنامه‌ای برای عرضه این محصول در بازار ایالات متحده ندارد.

 

 

 

نظر دهید


در همین زمینه