شبکه‌های اجتماعی

ب‌ام‌و XM مفهومی، شاسی‌بلند غول‌پیکر 750 اسب‌بخاری
اتومبیل فارسی - ب‌ام‌و XM مفهومی

متفاوت، غول‌ پیکر و قدرتمند

 


سال 1978 بود که  ب‌ام‌و اولین مدل مستقل با نشان M را معرفی کرد و این محصول چیزی نبود جز ب‌ام‌و M1. حال با گذشت بیش از 40 سال از آن زمان، این خودروساز آلمانی دومین مدل مستقل خود با مدل M را معرفی کرده است. یک شاسی‌بلند غول‌پیکر هیبریدی به نام XM.

 

ب‌ام‌و XM یک کراس اوور پلاگین هیبریدی است که در بخش پیشرانه بنزینی، به یک موتور 8 سیلندر مجهز شده است. قوای محرکه ب‌ام‌و XM مفهومی در مجموع توانایی تولید 750 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتن متر گشتاور را دارد. ب‌ام‌و XM می‌تواند تا 48 کیلومتر را در حالت تمام برقی به کمک سیستم جدید M Hybrid که به تازگی توسعه داده شده طی کند. ب‌ام‌و هنوز جزئیات مشخصات فنی و ویژگی‌های سیستم هیبریدی این اتومبیل را اعلام نکرده است اما به احتمال زیاد شتاب اولیه ب‌ام‌و XM رقمی کم‌تر از 4 ثانیه خواهد بود.

 

 جلوپنجره بسیار بزرگ کلیوی که در محصولات جدید ب‌ام‌و بسیار مرسوم است، فریم‌های جلوپنجره بزرگ دارای نورپردازی، چراغ‌های LED جلو که به دو ماژول مجزا در دو طرف تقسیم می‌شوند، رینگ‌های بسیار بزرگ 14 پره 23 اینچی، سبک جدید طراحی چراغ‌های جلو و عقب و طراحی منحصر به فرد شیشه عقب که دارای دو لوگوی گرد ب‌ام‌و در هر گوشه است را باید از دیگر ویژگی‌های ب‌ام‌و XM مفهومی دانست.

 

فضای داخل کابین ب‌‌ام‌و XM به همان اندازه نمای بیرونی اغواگر متفاوت و البته جذاب است. از دیگر ویژگی‌های فضای داخل کابین ب‌ام‌و XM باید به طراحی راننده محور، استفاده از چرم قهوه‌ای با ظاهر و بافتی نوستالژیک و قدیمی، روکش‌های صندلی مخملی آبی رنگ برای ردیف عقب، دوخت صندلی‌ها و پوشش داخلی سقف با طرحی الماس شکل، استفاده از تریم ترکیبی مس و فیبر کربن و نسخه 8 سامانه iDrive که جدیدترین نسخه این سامانه است اشاره کرد.

 

ب‌ام‌و XM مفهومی در حال حاضر تنها یک کانسپت است که احتمالا سال آینده نسخه تولیدی آن را معرفی خواهد شد و با مدل 2023 راهی بازار می‌شود. شاید برای تخمین قیمت ب‌ام‌و XM نیز بسیار زود باشد اما بعید به نظر می‌رسد قیمت آن کم‌تر از 150 هزار دلار تعیین شود.

 

 

 

نظر دهید


در همین زمینه