شبکه‌های اجتماعی

با سریع‌ترین شاسی‌بلند جهان آشنا شوید

بنتلی بنتایگا اسپید معرفی شد

 سه سال پس از معرفی بنتایگا، بنتلی اطلاعات کامل و رسمی نسخه پیشرفته‌تر اسپید (Speed) را منتشر کرد. بنتلی بنتایگا اسپید قدرت  بیشتری از نسخه معمولی آن دارد، اما نه آنقدر بیشتر که بر اساس گزارش‌های پیشین انتظار آن را داشتیم. این مدل همچنین می‌تواند به بیشینه سرعت بیشتری نیز دست یابد که بر اساس ادعای بنتلی برای تبدیل شدن آن به سریع‌ترین شاسی‌بلند جهان کافی است.
پیشرانه 6.0 لیتری W12 بنتایگا اسپید قادر به تولید 626 اسب بخار قدرت و 900  نیوتن‌متر گشتاور است. ماه گذشته وبسایت اتوکار برای اولین بار گزارشی مبنی بر معرفی این نسخه جدید منتشر کرد که قدرت  آن را 650 اسب بخار پیش‌بینی کرده بود. بر اساس اطلاعات منتشره از سوی بنتلی مدل اسپید برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت از حالت سکون تنها به 3.9 ثانیه زمان نیاز خواهد داشت.  نیروی تولیدی توسط پیشرانه این اتومبیل توسط یک جعبه‌دنده هشت سرعته خودکار منتقل می‌شود و در نهایت امکان رسیدن به بیشینه سرعت 306 کیلومتر بر ساعت را برای آن امکان پذیر می‌سازد. جدا از این نکته که لامبورگینی اوروس 641 اسب بخار قدرت در اختیار خود دارد سقف سرعت آن 305 کیلومتر بر ساعت و یک واحد کمتر از بنتایگا اسپرت است که باعث می‌شود عنوان سریع‌ترین شاسی‌بلند جهان را به رقیب خود از بنتلی واگذار کند.
بنتایگا اسپید از قوی‌ترین و بزرگ‌ترین ترمز‌های سرامیکی سود می‌برد که بنتلی تاکنون از آن‌ها استفاده کرده است. این ترمزها نه تنها می‌توانند گشتاور ترمزگیری برابر با 6000 نیوتن‌متر تولید کنند، بلکه حدود 20 کیلوگرم نیز سبک‌تر از نمونه‌های فولادی هستند. این ترمزها همچنان توانایی کار تا دمای 1000 درجه سانتی‌گراد را نیز دارند.
برای متمایز ساختن نسخه اسپید از نمونه‌های معمولی چراغ‌های آن در جلو و عقب کمی تیره‌تر شده و همچنین شاهد استفاده از طرح‌های تیره در سپر و جلوپنجره این اتومبیل هستیم. اسپلیترهای جلو و عقب هم‌رنگ بدنه در نظر گرفته شده‌اند. یک اسپویلر جدید نیز برای بنتایگا اسپید در نظر گرفته شده است. در آخر می‌توان به رینگ‌های  22 اینچی و نشان‌های اسپید که روی درهای این اتومبیل تعبیه شده‌اند اشاره کرد.
بنتلی بنتایگا اسپید در نمایشگاه اتومبیل ژنو در ماه مارس به نمایش درخواهد آمد و فروش آن تا قبل از پایان سال جاری میلادی آغاز می‌شود.

نظر دهید


در همین زمینه